2017 nem a lázadás hanem az önbizalom visszatérésének éve Európában

2017. június 14. 01:19 - Szelényi Zsuzsanna

A kormány úgynevezett nemzeti konzultációja semmi mást nem szolgált, mint, hogy a kormány azt a látszatot keltheti, mintha a többség nevében kormányozna. Valójában a helyzet az, hogy a miniszterelnök a többség nevében, de kevesek érdekében kormányoz Magyarországon. 

Ezért Orbán Viktor tegnapi felbukkanása a parlamentben nem is lett volna különösképpen érdekes, hiszen az csak a már hetek óta zajló Európa-, menekült- és civilellenes szóáradatot ismételte. Az érdekesség abban rejlett, hogy Orbán Viktor Európa jövőjéről is beszélt. Szerinte a kontinens próbatétele a menekültkérdés, amiből Magyarország nem enged, ahogy Brüsszel „lopakodó nyomásának” sem.

A menekültkérdés megoldása valóban fontos, az azonban távol áll a valóságtól, hogy ma ez lenne a kizárólagosan fontos európai ügy. Mióta a török–európai egyezmény létrejött 2016-ban, a menekülők áradata töredékére csökkent és a kérdés legalábbis kezelve van. Megoldva persze nincs még, hiszen ahhoz kellene például Magyarország és Lengyelország együttműködése is, amelyek azonban éppen „nem engednek Brüsszel zsarolásának”. Magyarország együttműködésének kimenete azonban a híresztelésekkel szemben nem a pénzek kapcsán érdekes. Hanem a Schengeni Egyezményben való részvételünk, a szabad utazás, tanulás és munkavállalás lehetősége a tét. Napnál világosabb, hogyha az Unió belátható időn belül nem tud közös menekült-, illetve bevándorlási politikát tető alá hozni, Schengen nem tud működni. Valójában ez a tét számunkra.

Lázadás helyett önbizalom

Mindez azonban megfog történni. Ha nem velünk, akkor nélkülünk és akkor a büszke visegrádi négyek egy másik európai zónában találhatják magukat: marad minden ahogy van, de lesz egy másik, egy kisebb, egy fontosabb európai is, amelynek mi nem leszünk a részesei. Orbán Viktor másik, már-már Theresa May-i súlyos tévedése, a januárban meghirdetett Európa-ellenes lázadás volt. Európa országai és polgárai ugyanis sokmindent megtanultak az elmúlt években és ez 2017-ben változásokat hozott. Az emberek megértették, és ebben Trump is segített, hogy óriási tétje van Európa stabilitásábak. Míg Orbán Viktor fordítva ül a lovon és a liberális Európa ellen lázadást hirdetett, más országokban sorra nyertek az Európa jövőjéért aggódó és megmentésére készülő politikai pártok. Az Európai Unió vezető testületei pedig csak úgy ömlesztik a szövetség gazdaságának megújításáról, biztonságának megerősítéséről - és igen! - demokráciájának stabilizálásáról szóló vitaanyagokat. Ősszel, a német választások után, nagy lendületet fog venni az Unió jövőjéről szóló döntési folyamat, amely jó eséllyel talpra fogja állítani a kontinenst és új fejlődési irányt jelöl ki mindanyiunknak. A problémák megoldására meg van a politikai szándék.                   

macron_2.jpg

                                                          Emmanuel Marcon francia elnöki győzelme

A vezető szerep újra Németországé és Franciaországé lesz, és azoké, akik az eurozóna tagjaként lépéseket tesznek majd a közös költségvetés- és adópolitika, menekült és bevándorláspolitika, közös határőrizet és más politikai integráció irányába. Mindenek felett álló európai érdek ugyanis a gazdasági növekedés beindítása, a biztonság megteremtése és a bizalmat megépítő liberális értékek, az emberi jogok és a kiszámítható jogrendszer megerősítése.

Perifériáról perifériára?

Úgy tűnik Orbán Viktor nem látja még, de az Európai Unió magára talált. Ausztriában, Hollandiában és Franciaországban nem lendült tovább az Európa-ellenes populista inga, a Brexit megingott és az olasz helyhatósági választásokon is megerősödni látszanak a centrista erők. Az európaiaik önbizalma tér most vissza. A problémák nem csökkentek még, de a politikai erők nekiláttak Európa rendbetételének és az emberek támogatják ezt.

Magyarországnak választania kell aközött, hogy minél előbb csatlakozik-e az Unió fókuszához, az euróhoz, annak minden gazdasági és politikai következményével együtt. Ha így döntünk, akkor ott leszünk az asztal körül, ahol Európa jövője megformálódik és bele tudunk majd szólni, hogy az hozzánk is legyen majd igazítva. Vagy a büszkeségre és önállóságra hivatkozva ellentábort szervezünk, amely a közös problémamegoldás helyett kiszorul majd Európa fősodrából és a történelmi perifériáról kis európai kitérővel visszasodródik Európa szélére.

Az Unió hajója ebben az évben jó szelet és önbizalmat kapott, amely nagy lendülettel viszi új irányba. Orbán Viktor helyettünk nem döntheti el, hogy továbbra is ellenséges hajók sodrásába vezeti Magyarország hajóját, kitéve minden veszélynek, vagy erősebben odaköti Magyarország hajóját a biztonságot adó európai uszályhoz.

visegrad-four-leaders-in-prague-dec-2015.jpg

                                     Büszke visegrádi négyek a kötelezettség szegési eljárással dacolnak

 

 

87 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szelenyizsuzsanna.blog.hu/api/trackback/id/tr1812591851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.14. 05:33:15

A nyugat utolsó, kétségbeesett támadása csak a büszke keleti népeket fogja erősíteni. Olyan ez mint Hitler harkovi csatája. Azt is hatalmas, sorsfordító csatának állította be a náci propagandagépezet. A valóság azonban: ez már Németország lefelé menete volna. Ahogy most is zuhan a liberális Negyedik Birodalom és frank-iszlamista csatlósa.

Éhes ló 2017.06.14. 06:31:30

A nulla közeli választói támogatottságotokhoz képest meglehetősen nagy a pofád neked, meg a soros valagába szorult társaidnak is.
Mielőtt nagyon beleélnéd magad, az európai iszlamizációban élenjáró eszementek nem nyernek nektek választást.
Sehol.
Pénzt kaphattok tőlük a majomkodásotokhoz, ha pitiztek, mint eddig is tettétek.
De ez kevés, mint az eddigiekből is kiderült.

n3spr3ss0 2017.06.14. 16:33:29

@Éhes ló: Neked mitől ekkora az arcod? Azok tartanak el,akiket szidalmazol,lenézel,ha nem fog pénz jönni, ti tűntök el a picsába.

n3spr3ss0 2017.06.14. 16:34:20

@MaxVal BircaMan HJCD: büszke keleti népek. Azzal aztán kitörölheted a valagad.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.06.14. 18:07:26

Megoldva persze nincs még, hiszen ahhoz kellene például Magyarország és Lengyelország együttműködése"
Ez elég erős volt.
Mintha nem hordanák naponta migransok ezreit Olaszországba.
Szánalmas hazudozás

kvadrillio 2017.06.14. 18:15:00

TORZAGYÚAK KERÜLTEK HATALOMRA !

Mintha az élet jelei zavarnák Budapest vezetőit.

Pedig nem valami hirtelen ötlettől vezérelt beruházás valósult meg a pesti Duna-parton. A rakpartok élhetővé tétele évtizedek óta tartja lázban a fővárossal foglalkozó szakembereket.
Ha nem látnánk naponta, nehéz lenne elhinni, hogy létezhet olyan város, amelyiken a világ egyik legszebb folyója fut keresztül, de vezetői mindent megtesznek, hogy a lakókat elszigeteljék tőle.

Budapest ilyen önsorsrontó város: a Duna mindkét partjára kétsávos autópályát telepítettek, ahol pedig nem tombol a forgalom, ott autóparkoló vagy csak sima rozsdazóna tenyészik. Minden adott, hogy az emberek ne élvezhessék a folyó látványát, közlekedési vagy sportolási lehetőségeit.
13
Galéria: A pesti rakpart átalakítása kősivataggá: sétány a Duna-partonFotó: Földes András / Index

A vizes vb gyakorlatilag végtelen költségvetéssel bíró beruházása kellett ahhoz, hogy Budapest végre kezdjen valamit ezzel a tébollyal. Az Árpád hídtól hosszú hónapok munkájával sétányt építettek, amire már most rámerészkedhetünk. Hogy rögtön rádöbbenjünk:
a sétányt nem azért építették, hogy a budapestiek életminősége jobb legyen, hanem hogy a vb alatt rendezettnek tűnjön a környék.

„Ebből a sétányból ki lehetett volna hozni a legjobbat. Itt semmi nem volt előtte, szabadon tervezhettek volna” – legyintett Bardóczi Sándor, ahogy végigtekintett a távolba nyúló kősivatagon. A tájépítészt azért hívtuk el, hogy hátha az ő szakmai megközelítése segít értelmet találni a fejlesztésben. Tévedtünk.
Kősivatagot terveztek a budapestieknek

„Itt régebben bokros, fás terület volt. A fákat kivágták, az egészet pedig lekövezték. Meg sem próbálták összekapcsolni a várost és a folyót” – foglalta össze a helyzetet a szakember.
A rég várt parti sétány valóban ennyi volt: egy 3 méter széles, lekövezett sáv a Duna-parton, padokkal.

A folyó mellett megmaradt az eddigi, kikövezett rézsű, tetejére azonban kerítést raktak, nehogy le lehessen menni a Dunához. A kerítés után jött egy széles térköves rész a gyalogosoknak. Aztán egy másik sávot aszfaltoztak le a biciklistáknak és a világítás oszlopainak. Végül kókadozó, frissen ültetett facsemeték sora mögött gyér fűvel borított placc következett. Vagy ahol meghagyták, ott a régi liget zöldellt.

Itt tavaly még egy 110 éves nyárfa állt.

„A tervezőknek meg sem fordult a fejében, hogy ezeket meghagyják, és így árnyékos, élhető zóna jöjjön létre” – kezdett bele a szomorú terület elemzésébe a tájépítész.
13
Galéria: A pesti rakpart átalakítása kősivataggá: sétány a Duna-partonFotó: Földes András / Index

„Nézd meg ezt a játszóteret” – álltunk meg a Dráva utca alatti szakasz kiszélesedésénél. Néhány frissen felállított mászóka aszalódott az árnyéktalan placcon. Nemhogy árnyékot adó fát, de a meghittség legkisebb jelét sem láttuk a környéken.

„Ki az, aki ilyen helyre hozza a gyerekét játszani? Mit csinál a szülő, amíg a gyereke játszik? Áll a napon?”

Aki ilyet tervezett, valószínűleg nem látott még gyereket.

A park további elemei is nélkülözték az emberbarát megoldásokat.

A sétány keleti oldalára ültettek facsemetéket, így azok akkor sem adnak majd árnyékot, ha 30 év múlva terebélyes fák lesznek. „Az árnyékuk délután, amikor a legtöbben használják a sétányt, pont a másik oldalra esik, azaz az itt sétálók mindig is a tűző napon kénytelenek majd gyalogolni.”

13
Galéria: A pesti rakpart átalakítása kősivataggá: sétány a Duna-partonFotó: Földes András / Index

Kivágták a fákat, de helyette nem sikerült parkot létrehozni. „Világszínvonalú, hogy a most telepített fák és a fű már szárad ki, egy folyótól néhány méterre” – mutatott Bardóczi a Riverside lakóparkkal szemközti, kopár, füves területre.
Nem alakítottak ki keresztirányú sétányokat, hogy a városlakókat a Dunához, a sétányhoz vonzzák. Mintha nem is a Budapestieknek épült volna ez az egész.
Kerítést raktak ki a Duna és a sétány közé, ezzel végleg elvágva a városlakókat a folyótól. „Minek egy rézsű tetejére kerítés? – tette fel a kérdést a tájépítész. – Eddig sem volt, és nem gurultak le az emberek a lejtőn. Így viszont megszűnt annak a lehetősége, hogy könnyedén lemenjünk a vízhez.”

nyugdíjas1 2017.06.14. 18:16:27

Soltész Miklós, a nagy magyar napiparancsban kiadta, hogy az embereknek létfontosságú a hit.Na erre varrjatok gombot!

kvadrillio 2017.06.14. 18:18:03

kérdés:......KIK TARTJÁK ORBÁN VIKTORT A MINISZTERELNÖKI POZÍCIÓBAN ???!

ÉS MIÉRT TARTJÁK MÉG MINDIG ORBÁN VIKTORT MINISZTERELNÖKI POZÍCIÓBAN ???!

HA A TÖBBSÉGI NÉPAKARAT MÁR ÉVEK ÓTA LÁTNI SEM BÍRJA ŐT ?????!

kvadrillio 2017.06.14. 18:21:32

NÉPSZAVAZÁS KELL ARRÓL, AKARJA-E A MAGYAR N ÉP ORBÁNT MINISZTERELNÖKNEK !!!

MIVEL A JELENLEGI KÉPVISELŐK NEM KÉPVISELIK A MAGYAR NÉPET, EZÉRT NÉPSZAVAZÁS KELL A MINISZTERELNÖKI FUNKCIÓRÓL !

kvadrillio 2017.06.14. 18:23:29

OLYAN EMBERKE NEM VEZETHETI MAYGYARORSZÁGOT, AKI CSAK EGY SZŰK RÉTEG ÉRDEKEIT KÉPVISELI !

kvadrillio 2017.06.14. 18:24:19

orbán....., csak egy RÉTEGMINISZTERELNÖK !!!

na4 2017.06.14. 18:52:11

Ausztria? Van Bellen csak államelnök, ami gyakorlatilag csak egy formális pozíció hatalom nélkül. Hamarosan előrehozott választások lesznek, ott meg szinte biztos befutó a jobboldali Szabaságpárt. Hollandia? Mind a mai napig nincsen megalakult kormányuk, mert megy a kötélhúzás a migráció miatt. Teljesen instabil a helyzet. Franciaország? Egyenlőre még megy a Macron féle eufória, de hamar jöhet a kijózanodás. Vagyis ez az "Európa magára talált" szöveg meglehetősen hamisan cseng. Közben ki tudja hol lesz a következő terror cselekmény...

Brix 2017.06.14. 18:56:54

Az iràny jó! Ami zsàkutcàban van, az francia-német liberàlis politika. Közös menekült-és bevàndorlàspolitika soha nem lesz, mert az a tagorszàgok szuverén döntése, hogy milyen népelemmel kívànnak együtt élni, ezt központilag nem lehet meghatàrozni. Az EU keleti felére nagy szüksége van a nyugati àllamoknak , mert a profitot itt realizàljàk. A függőség kölcsönös, nem egyoldalú...Abban bízom, hogy a nyugat és különösen Németorszàg megtalàlja identitàsàt és valóban a közös Európàért lépnek fel, a farizeus migràciós politika és a sunyi gazdasàgi kizsàkmànyolàs helyett!

igaz_ember 2017.06.14. 19:07:07

blablablabla. Ugyanez megy, mint a 2014-és választások előtt. Van valami más lemezetek is? Az EU nem tud megvaltozni. Újabb kiserletek, aztán kudarc. A britek már szavaztak is róla. Nekik sem kell a rájuk kényszerített migráció, és diktatumok logikája. Európa vagy keresztény lesz vagy nem lesz- mondta az egyik alapító atya. Istenem döntöttek, nem kell a család, nem kell a haza. Jó lesz a fű, migransok és a liberalfasizmus. A liberalizmus alap gondolatai pedig rendben vannak. Am ezt kifordítottak. A nemzeti liberalizmust elvetettek. Milyen állítólagos jogvédő szervezetek azok, akik sohasem védték meg a kisebbségi magyarok ügyeit, amikor bajban voltak. Kepviseltek-e délvidéki magyarok ügyet, akik nem érettségizhetnek az anyanyelvukon? Milyen unió az amely fontosabbnak tartja a melegek jogait, mint a szekelyeket? Ez a liberalizmus? Eldonteni melyik kisebbség az elobrevalo? Ha ez az EU akkor nagyobb a baj, mint gondolnánk.

rasztaszív 2017.06.14. 19:33:27

@igaz_ember: miféle keresztények azok,akiknek a vérség,a származás az első,nem az emberség?önmagukból kifordult emberek hirdetik magukat kereszténynek.
a valódi keresztény mentalitást most éppen az eu képviseli veletek szemben.

vezér01 2017.06.14. 19:39:22

Zsuzsanna drága ! Rossz hírem van . A kormány ugyanis valóban a többség támogatásával és az ország érdekében cselekszik. Más kérdés,hogy habonyok, mészárosok vagyonosodása kiveri a biztosítékot mindenkinél, ráadásul az ostoba óriásplakátok szövege inkább dühít,mint "büszkeségünket" növeli. A " menekültkérdés" / valójában migránskérdés / ugyanis valóban Európa sorsát érinti . Orbán / és az igazát belátó lengyelek és csehek / nem az Unió ellenségei, nem kilépni akarnak belőle, hanem azt akarják,hogy Európa Európa maradhasson. Az Unió jelenlegi vezetése ösztönzi a bevándorlást,azt próbálja elhinteni,hogy ez az egyetlen út az öregedő kontinens életben tartására. De látni kell ennek a következményeit : Németország nagyvárosaiban a hat év alatti gyermekek közt a migráns hátterűek aránya elérte az 50 % -ot . Frankfurtban 76% , Augsburgban 62 % Münchenben 58% Kölnben 50%. Két évtized múlva a választópolgárok többsége ott már muzulmán lesz és a demokráciánk játékszabályait követve ők lesznek a törvényhozók. Németekké / európaivá/ ők sose válnak, ragaszkodnak szokásaikhoz és hitükhöz. Ha a törvényeik nem is fogják követni a saria szigorát / bár ezt se lehet kizárni / ,mindenképpen más lesz az európai kultúrkörben megszokottnál. Viszont ránk kisebbségi fehér keresztényekre,zsidókra,ateistákra éppúgy vonatkozni fog. Én már nem fogom meglátni,de elég vicces látványt fog nyújtani,kedves Zsuzsanna,talpig csadorban a Palatinuszon. folyt.köv.

morph on deer 2017.06.14. 19:52:31

@MaxVal BircaMan HJCD:
"Azt is hatalmas, sorsfordító csatának állította be a náci propagandagépezet."

Így igaz!
Tulajdonképpen az "Állítsuk meg Moszkvát" plakátkampány jelezte a vég kezdetét! Az már tisztán mutatta, hogy a saját vakhitű követőinek lelkesítésén kívül a führer már semmi újat nem képes felmutatni. Hiába hazudták vesztes csatákról, hogy "elsöprő győzelmet" arattak, hiába hirdették magukat erősnek, büszkének - és még európainak is, lépésről lépésre hátrébb szorultak a korábbi pozicióikból, és a szövetségeseik is egymás után fejezték ki nemtetszésüket a "szabadságharc" módszereit illetően.

Hiába figyelmeztették még a jóakarói is, hogy a szögesdrót rossz tanácsadó, a szögesdróttal körülvett táborok pedig nem tartoznak az európai módszerek közé, a führer nem hallgatott senkire!
Még a segítők megkülönböztető jelzéssel való ellátását is elrendelte, a figyelmeztetések ellenére, amivel újabb támogatókat veszített.

A végére már az iskolások felfegyrezése is eszébe jutott, de az elkerülhetetlen végzetet nem tudta elkerülni!
Csapatai a költséges kimépzés ellenére - számolatlanul ömlött a pénz e célra is - megsemmisítő vereséget szenvedtek már Andorrában is, és lassan a leghűségesebb követői is felismerték, hogy az "erő" valójába hazugságokra épül, és semmi sem igaz a győzelmi jelentésekből!

El is küldte már a legközelebbi embereit - titokban, repülővel - hogy gyorsan szedjék össze az elérhető javakat, hogy minden pénz kéz nél legyen, ha végképp szorul a hurok..!

Bizon, bizony, a propagandagépezet sem mindenható, ahogy a führer sem!

rasztaszív 2017.06.14. 19:54:03

@vezér01: a kulcsszó : szekularizáció.
azoktól rettegj,akik azt szeretnék kikezdeni.

vezér01 2017.06.14. 19:59:10

@rasztaszív: Tiszteltetem a mentalitásodat, neked nyilván előbbre való egy pakisztáni ,szudáni vagy arab bevándorló,mint a saját vér szerinti leszármazottad. Ha az EU és Soros akkora keresztényi mentalitással lenne megáldva, az USA-t késztetnék arra,hogy fejezze be a " demokrácia export" fedőnevű akcióit és milliárdjaikkal építsék újjá azt ,amit porig bombáztak. Emlékeztetlek rá,hogy amikor a jugoszláv polgárháború dúlt déli határunkon, mi befogadtunk minden menekültet. A szerb gyilkosok elől menekülő horvátot, a horvát gyilkos elől menekülő szerbet, és mindkét gyilkos elől menekülő bosnyákot és magyart. Nem volt média-felhajtás, nem települt ki a CNN, se a BBC, pénz se kaptunk érte senkitől. De akkor létesültek a menekülttáborok ,ahol végre biztonságban voltak. És ők a zöld határon átlépve az első határőrnél jelentkeztek és alávetették magukat a törvényeinknek. A mai "menekültek" a náluk lévő több nyelvű bédekkerek szerint tudatosan kerülték a hatóságot,irataikat eldobálták,megtagadták az ujjlenyomat vételt és fiatal korúnak hazudták magukat. Menekültnek mondták magukat,de kijelentették,hogy ők Németországba / Svédországba / hajlandók csak menni. Szerinted ők menekültek ???

morph on deer 2017.06.14. 20:04:19

@na4:
"Közben ki tudja hol lesz a következő terror cselekmény..."

Micsoda hülyeség!
Hát Röszkénél!
'Ahmed H.2' már megvette a szócsövet, így bármelyik pillanatban megtörténhet, hogy bekapcsolja!!!

Remélem, a TEK már felkészült, különben az lsten irgalmazzon..!

igaz_ember 2017.06.14. 20:05:17

@rasztaszív: Tipikusan hozza a Révai József féle frazeológiát. Csoportot képez belőlem, aztán rám süti a reakciós bélyeget. Mivel gőze sincs a kereszténységről, ezért nem is fogja tudni értelmezni sem a család sem a vallás fogalmát. A felebaráti szeretet nem azt jelenti, hogy oda fogadom be az állítólagos menekülteket, ahová azok menni akarnak. Azt sem jelenti, hogy boldogan hagyom, hogy megöljenek mint azokat a keresztények akik meghaltak nem rég a Közel-Keleten, mert nem tértek iszlám hitre. Kivégezték őket, többen voltak, mint a londoni terrortámadás áldozatai, de egyetlen EU-s média sem említette meg őket. Nem számítanak, hiszen csak keresztények voltak.
Milyen keresztény mentalitást képvisel az EU? Cenzúrázott hírek egyes migránsok és a másod harmad generációs bevándorlók nyílt rasszizmusáról, nőkkel szembeni atrocitásairól, keresztény ellenességéről?
Önmagukból kifordult emberek a keresztények? Erre épült azaz európai kultúra amelyben él. Zsidó-keresztény alapokon nyugszik a környezetének kultúrája is... Értem, hogy nem tetszik a tízparancsolat, meg Jézus, s hogy a család egy férfi és a egy nő kapcsolatából származik. De részben ezek természeti törvények is. Lassan úgy fogják a keresztényeket üldözni megint, mint a Római Birodalom korai császárkorában, vagy a kommunizmus idején. Nem baj azt is túlélték. Túl fogjuk élni az EU-t is, meg magát is. Üssön csak minket, ha már csoportot képzett belőlünk. Gyűlöljön minket a liberális barátaival, ám ha karácsonykor a gyermekei, majd ötven év múlva, a sok majd épülő európai iszlám kegyhely között betér egy keresztény templomba békét és nyugalmat fog találni, az övéi között lesz,

morph on deer 2017.06.14. 20:07:57

@igaz_ember:
"Milyen unió az amely fontosabbnak tartja a melegek jogait, mint a szekelyeket?"

A helyzet az, hogy most épp a meleg székelyekkel vannak elfoglalva, az meg ugye duplán számít..!

Nem, nem az akire maga gondol!

igaz_ember 2017.06.14. 20:13:07

@morph on deer: Értékelem a humorát... :) Tényleg... Csak sajnos ennél sokkal aggasztóbb a helyzet...

chrisred 2017.06.14. 20:18:22

@MaxVal BircaMan HJCD: Kelet szabad népei azt teszik, amit szabad nekik, különben Erdogan és Putyin börtöneiben végzik.

Éhes ló 2017.06.14. 20:26:18

@n3spr3ss0: én nem fenyeget senkit, egy fos blogban, nulla támogatottságú pártocska semmitérő szájhőseként, hanem magánemberként kommentelem a nulla támogatottságú pártocska szájhősének agymenését.

Jelentős különbség, már ha érted.

igaz_ember 2017.06.14. 20:29:24

@chrisred: Jogos, inkább elmennek a szabad népek Londonba és Párizsba, egy fesztiválra és Allah nevében megölik őket. Több, mint háromszáz ártatlan áldozat a iszlám terrornak köszönhetően. Mennyi lesz az elég? Erről is Putyin meg Orbán és Erdogán tehet. Az áldozatok nem a felebarátaink, csak akik megölik őket? Mit tesz ez ellen az EU? Szimpátia és kész, vagy megvédi végre a polgárait?

Éhes ló 2017.06.14. 20:31:51

@rasztaszív: zsidó keresztények azok, akik az idősebbik tesótól eltanulták a származás szerinti emberi értékelés jelentőségét.
Remélem a személyi igazolványokba is bekerül, mint Izraelben. ki a kiválaszott és ki nem, ki zsidó, ki magyar, ki cigány és ki a sehonnai papírnélküli senki.
Pont mint a zsidóknál, akik ugye a közelkeletegyetlenemokratikusállama, 8m-es kerítéssel, állig fegyverben tartott fajtiszta zsidó népességgel, párszáz stratégiai atomefegyverrel és évi tízezgynéhánymillárdos usa segéllyel.
Nem mellesleg felvásrolták Manhattent, Magyarországot, Lengyelországot.
Is.
Van tőlük mint tanulni.
Nem?

morph on deer 2017.06.14. 20:38:23

Talán ideje lenne végre józanul is értékelni a helyzetet, nem?

Az országnak teljesen biztosan ártalmas az orbáni fafejű kekeckedés, csakúgy, mint az eszetlen pénzpocsékolás hiábavaló és felesleges dolgokra!
Aki cseppet is ébren van, beláthatja minden különösebb erőfeszítés nélkül.

Az országnak nem a "harc", mégcsak nem is a "győzelem" az érdeke!
Mert mi van akkor, ha az ország egyik fele "győz" a másik felett?

A fél ország elveszett - függetlenül aztól, hogy ki melyik oldalon áll!
Ráadásul az egész agyatlanságból Magyarország kerül ki vesztesen és nem más!

Érdemes lenne elmerengeni azon, hogy a háborúk és felkelések/forradalmak csak nyomorúságot hoztak mindig, kivétel nélkül! Az, amikor a dolgoknak esetleg pozitív hatása is kezdett lenni, csak hossú évek, inkább évtizedek után vált érezhetővé, ha egyáltalán.

Országot, társadalmat építeni háborúban nem lehet! Pont.

Ha valaki pedig nem képes belátni, hogy mikor is jött el az utolsó pillanat amikor el kéne már engedni az oroszlán bajuszát ahhoz, hogy sértetlenül elhagyhassa a helyszínt, akkor elég nagy valószínűséggel az már csak az anyagcsere segítségével fog neki sikerülni!

morph on deer 2017.06.14. 20:42:13

Jut eszembe, a "migránsok" már gyakorolnak a szilveszteri kölni utcabálra!
Vagy nem?

index.hu/belfold/2017/06/14/egy_tinibanda_legalabb_husz_not_fogdosott_es_molesztalt_a_parlamentnel/

chrisred 2017.06.14. 20:49:38

@igaz_ember: Az áldozatoknak és a hozzátartozóiknak nyilvánvalóan nem vigasz, de Európa a legbiztonságosabb kontinens a terrorcselekményeket tekintve, és az európai integráció kiterjedésével és elmélyülésével párhuzamosan folyamatosan csökken a terrorcselekményekben megöltek száma. A cél nyilvánvalóan a nulla lenne, de sajnálatos módon egy félmilliárdos kontinensen irreálisnak tűnik kizárni egy újabb Breivik megjelenését.

igaz_ember 2017.06.14. 20:49:57

@morph on deer: Az a baj, hogy a háború nem belülről fakad... s mi itt állunk középen. Kellene egy nemzeti minimum. Csak úgy elég nehéz megegyezni, hogy az ország egyik fele, birkázza a másikat, miközben nem tud felmutatni egy olyan vezetőt, akiben meglenne a képesség a jelenlegi helyzetben kezet nyújtani. Olyat tudnak csak mutatni, aki a fúj Orbánon kívül nem tud értelmeset mondani. Bocsi, de a kerítés bontás nem opció.

igaz_ember 2017.06.14. 21:00:23

@chrisred: Ez sem igaz, mivel az elmúlt két évben megsokszorozódott a terrortámadások száma. És a biztonsági szakértők szerint ezzel most együtt kell élnie a kontinensnek. Az integráció nem mélyül el. A biztonságpolitika helyett a Nyugat azzal van elfoglalva, hogy a Lajtán, Elbán túli világot zaklatja és idegesíti, annak alapvetően más értékei miatt. Sajnálom, de a szegény keleti szomszédok nem ballasztok. Ha annak idején jó volt a társulási szerződésekben tudatosan leépíteni az ország könnyűiparát, s piacot, vásárlókat szerezni, akkor el kell fogadni azt is, hogy biztonság itt fontos szempont, s nem kérünk minareteket az országba. Abból már kaptunk ízelítőt 150 évig. Nem kell. Nem kell a hazugság sem, hogy az iszlám a béke vallása. Mert nem az, számtalan Korán idézet bizonyítja. Segítsünk a menekülteknek ott, ahonnan jöttek. Menjenek haza békével, s építsék a saját kultúrájukat otthon büszkén a saját vallási elveik szerint. Ebben támogathatjuk őket. Sőt, kell is. De nem a demokrácia és liberalizmus esztelen exportjával, lázítással és fegyverekkel. Ahhoz meg kell érniük, s maguktól kell a nőknek jogokat biztosítaniuk, sem Európa, sem más nem kényszerítheti őket erre, mint ahogy ők sem minket, hogy fogadjuk el a sariát. Az iszlám éljen a saját hazájában. nem kell sok európai Albánia, így is elég gondot okot a Balkánon, hogy amerikai támogatássál, szegény Macedónokat vegzálják, akik 500 évig éltek az iszlám elnyomás alatt! Nem volt még elég ebből?

rasztaszív 2017.06.14. 21:02:00

@vezér01: senki nem előbbre való.legalábbis a Tanítás,és az azon alapuló európai kultúrkör szerint.

rasztaszív 2017.06.14. 21:04:19

@igaz_ember: nem,nem a keresztények vannak kifordulva magukból,csak egyes emberek.te nem vagy keresztény,ne kullancskodj.

igaz_ember 2017.06.14. 21:09:48

@rasztaszív: Elnézést kérek Révai elvtárs, de maga ne tegezzen, és ne döntse el ki kicsoda mint egy jó kommunista, menjen vissza a Szabad Nép szerkesztőségébe újabb vezércikket írni Rákosi elvtársnak, arra való maga.

rasztaszív 2017.06.14. 21:12:28

@igaz_ember: ébredj fel,bilibe lóg a kezed,azok az idők már elmúltak...:)

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.14. 21:16:36

@chrisred:

Nem éppen. a keleti ember szabad lelkű és nem engedi a liberális rendszerurak terrorját.

igaz_ember 2017.06.14. 21:17:16

@rasztaszív: Köszi de ne tegezzen, elég magát olvasni, hogy megértse az ember, hogy bizony nem múlt el nyomtalanul a kommenizmus.

rasztaszív 2017.06.14. 21:18:40

@igaz_ember: te ragadtál a múltban...:)

igaz_ember 2017.06.14. 21:22:18

@rasztaszív: De szerencsére nem a maga kommunista múltjában...

igaz_ember 2017.06.14. 21:25:16

@rasztaszív: Ja és továbbra se tegezzen, mert ahhoz még kissé nőnie kellene... egy család s pár gyerek sem ártana hozzá... no meg némi tapasztalat... ok Révai ideológiája és Marx Tőkéje az megvan látom de az kevés... :)

rasztaszív 2017.06.14. 21:25:18

@igaz_ember: inkább nem is találgatok...:)

igaz_ember 2017.06.14. 21:33:19

@rasztaszív: Eddig is találgatott... meg csoportot kreált belőlem, aztán kitalálta, hogy nem vagyok keresztény, a többiről nem is szólva... ahogy látom tízszer annyit tölti az idejét irkálással, mint én... szóval én se találgassak jó?:)

chrisred 2017.06.14. 21:36:28

@MaxVal BircaMan HJCD: Az illiberális rendszerurak meg nem kérdezik tőlük, hogy engedik-e a terrorjukat, hanem megcsinálják.

rasztaszív 2017.06.14. 21:41:01

@igaz_ember: nem vagy egyedül,akár tetszik,akár nem.a kereszténység ügye még egyértelműbb : aki nem fogadja el a Tanítást,az nem keresztény.

találgass csak...:)

chrisred 2017.06.14. 21:44:15

@igaz_ember: De igaz, nézz csak utána az adatoknak. A "biztonsági szakértők" alatt milyen szélhámosokat értesz?
A nyugati országok lassan belátják, hogy a volt szovjet gyarmati rendszer keleten nem pusztult el, megmaradt a parázs a hamu alatt, és most egyre erőszakosabb és gátlástalanabb. Bizony, elcseszték a demokráciaexportot azzal, hogy szóbaálltak a rendszerváltó KISZ titkárokkal és a fajtájukkal.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.14. 22:01:17

@chrisred:

A volt KISZ-titkár gond. A volt pártvezető viszont nem az?

chrisred 2017.06.14. 22:13:37

@MaxVal BircaMan HJCD: Az kevés, ha csak a választások szabadok.

chrisred 2017.06.14. 22:14:44

@MaxVal BircaMan HJCD: Dehogynem. A volt politikai rendszer fáját nem visszanyesegetni kellett volna, hanem kivágni gyökerestül.

morph on deer 2017.06.14. 23:47:34

@igaz_ember:
Nem vagyok képben az eseményeket illetően ami a székelyek és az EUviszonyát illeti, de nem emlékszem arra, hogy mostanában valaki is érdemben szóbahozta volna.
Sem Orbán, sem Tőkés, vagy legfeljebb csak egy mellékmondat formájában.
Anélkül pedig, hogy megfelelő figyelmet kapna, általában sem szokott történni semmi - vagy akkor sem igazán.
Ilyen kényes kérdéshez pedig jószántukból nem nyúlnak.

A helyzet az, hogy míg a határon túli magyarok problémája egy földrajzilag behatárolt helyre korlátozódik, mondjuk a melegek meg mindenhol, azaz minden országban és minden társadalmi szinten előfordulnak, nem azonos a 'láthatósága' a problémának.
Nem fontosságot mondtam, hanrm észrevehetőséget. És ami nincs a szemünk előtt arról hajlamosak vagyunk megfeledkezni.
"Out of sight, out of mind" mondják az angolszászok, joggal.
Persze ez nem vigasztaló, csak tán árnyalja némileg a képet...

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.15. 05:25:27

@chrisred:

Így igaz, szabadnak és demokratikusnak kell lennie. Ahogy ez van Oroszországban is.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.15. 05:43:26

@chrisred:

Akkor hogyan jön az ki, hogy az MSZP oké volt, a Fidesz meg nem?

igaz_ember 2017.06.15. 06:17:57

@chrisred: Nos nyilván olyan szakértő véleményének hiszek, amelyeknek maga nem. Plusz azért van szemem is, használom amikor a munkából kifolyólag Nyugaton tartózkodom. 2015 óta ez már nem ugyanaz. Ami a rendszerváltást illeti. Emlékeim szerint a Nyugat rettenetesen félt, hogy polgarhaboruk lesznek. Ezért tiltotta is meg a bírósági megtorlást. Maga támogatta a békés átmenetet. Felelős a kialakulo sajatsagos keleti elitert. Ez az ő gyermeke is. Inkább hagyták volna, hogy mi intézzük... De ehelyett abba is beleszoltak. Amúgy meg, a hetvenes évektől istenitettek, mind Kádárt, mind a román nagyvezert, a Kárpátok géniuszát. Szóval ez sem jött be.

igaz_ember 2017.06.15. 06:23:59

@morph on deer: Mivel a románok miatt az EU-ban nem lehet beszélni a székely auntonomiarol. Amúgy meg ha igazán liberálisok lennének. Kisebbseg és kisebbség jogai között nem tehetnének különbségeket. De nem erről van szó. Nem kell a család... Lehet támadni az alapvető társadalmi egységeket. Ezzel is bomlasztva a nemzetallamokat. Nem a melegekkel van bajom, csak azzal a politikával, amely rájuk hivatkozva tudatosan támadja a keresztenyseg európai értékeit.

chrisred 2017.06.15. 06:29:42

@MaxVal BircaMan HJCD: Mi szabad és demokratikus Oroszországban?

igaz_ember 2017.06.15. 06:33:58

@rasztaszív: Nem döntheti el ki hova tartozik, azt csak a kommenista elvtarsaknak volt a politikai szokásuk. Diktatúrában kepezhet csoportokat. A valódi liberalizmus szerint ez a sajat jogom. Ha maga nem liberalfasiszta, hagyja meg nekem, hogy úgy gondolkodjak a csoport ugyeimrol, ahogy akarok. Amúgy meg a keresztény tanitasokban nincs benne, hogy el kell pusztítani a más hitueket. Erre az egyház adott időnként a régi korokban politikai okokból és tévesen felhatalmazást. De az egyház nem a vallás. Ellenben az iszlám alap könyvében, a vallásban benne van a hitetlenek irtasa es a nok szolgava silanyitasa. Mindegy, hogy hazudnak erről aki ismeri tudja. Ma már kiragadott részletekkel felremagyarazak. De hazudni azt tudtak régen is.

chrisred 2017.06.15. 06:36:52

@igaz_ember: A közhangulat valóban nem ugyanaz, de ez nagyrészben a oroszok és az ő ötödik hadoszlop szélsőjobb szervezeteik propagandájának köszönhető. Európa lényegében védtelen volt a keleti diktátorok aknamunkájával szemben. De úgy fest, hogy lassan megtanulja megvédeni magát. Nekünk ez abból a szempontból kellemetlen, hogy ki fogják zárni maguk közül az olyan parazitákat, mint amilyen az illibsi magyar állam. És ezzel azok a magyar polgárok is rosszul fognak járni, akik fontosnak tartják az európai értékeket.

igaz_ember 2017.06.15. 06:44:50

@chrisred: Elnézést, de elméletileg a Nyugat és nem Magyarország a felelős Ukrajna területi egysegeert Oroszorszaggal szemben. A nyugati nagyhatalmak garantaltak a határait. Nem Kelet-EU a felelős, hogy Ukrajnát megvezettek, majd tudatosan magára hagyták. S most kitaláltak ezt az orosz barát dumát. A németek meg nagyban kereskednek velük, mi ne tegyük mert az rossz. Miközben ment a bojkott, a jó Nyugat seftelt az oroszokkal, s szajjal védte a szerencsétlen ukránokat. Igazán kedvesek. Ilyen barátok mellett már ellenség sem kell.

Éhes ló 2017.06.15. 07:13:02

@rasztaszív: a kérdésedre adott válaszomra a bemutatkozásod felesleges. Már a kérdés is utalt rád.

igaz_ember 2017.06.15. 07:26:40

@rasztaszív: ja és Istent se jatszon. Nem dontheti el ki élt keresztenyi életét s ki nem. Majd eldontik a halálom után odafent. Diktátor hajlamait élje ki másokon.

chrisred 2017.06.15. 08:25:00

@igaz_ember: Minden ország felelős a területi szuverenitás biztosításáért, amelyik elismerte Ukrajnát és felvette vele a diplomáciai kapcsolatokat.
A kereskedés értelemzavaró kifejezés ebben az esetben, mert a szankciók csak meghatározott áruk és szolgáltatások Oroszországba történő exportjára vonatkoznak. Bennünket se akadályoz senki, hogy metrószerelvényeket vagy helikoptereket újíttassunk fel az oroszokkal.

igaz_ember 2017.06.15. 08:48:32

@chrisred: Ez a szokásos szöveg. Csak az baj, hogy 1994-ben Budapesten az USA, az oroszok, a britek és az ukránok aláírtak egy szerződést, amelyben garantáltak Ukrajna hatarait. Cserébe Kijev lemondott a szovjet atomtechnikarol. Mo csak alapszerzodest kötött Ukrajnaval arról, hogy egyoldalú hatarmódosítás nem lesz. A budapesti 1994-es szerződésben fegyveres védelmet garantáltak Ukrajnának. Nos, a britek és az USA nem látom, hogy támadna a ruszkikat fegyveresen. Nettó szerződésszegok. Kár, hogy az ukránok hitték a Nyugatnak és nem tartottak meg egy két atombombat. Most akkor nem lenne Krím sem Putyin gond. Hinni a Nyugatnak? Ugyanolyan hazugok, mint a ruszkik... Milyen az olyan nemzetkozi bojkott Moszkva ellen, ahol a Nyugat a kezdetektől reexporttal játsza ki a saját szabályait? Hagyjuk már....

igaz_ember 2017.06.15. 09:02:43

@chrisred: Amúgy meg milyen haderovel kívánja felvenni a harcot Putyin ellen? A lengyelek az egyetlenek, akik a történelmi tapasztalataik alapján rajottek már, hogy csak magukra számíthatnak. Fegyverkeznek is rendesen. Jó lenne ha mi is elkezdenenk...

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.15. 09:40:35

@chrisred:

A szabad és demokratikus választások kevesek a demokráciához?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.15. 09:44:04

@igaz_ember:

Az USA sose engedte volna meg Ukrajnának az atomhatalmiságot.

Azt pedig mindenki tudta, hogy Ukrajna nem működőképes állam. A mai keleti és déli részei sose voltak ukránok.

igaz_ember 2017.06.15. 09:57:26

@MaxVal BircaMan HJCD: Ez lényegtelen... be kell tartani a szerződéseket, vagy őszintén meg kellett volna mondani Ukrajnának, hogy nem védi meg őket senki. Hazudtak nekik, mind a ruszkik, mind az amcsik. Egyik se mond igazat soha. Magunk vagyunk ezt kellene felfogni végre. Önálló Mo kell. Állandó és normális haderovel, plusz nemzetorseggel egyuttmukodesben a V4 haderovel és csokolom. Se germán se orosz, se amcsi. Úgyis hazudnak.

chrisred 2017.06.15. 10:14:03

@MaxVal BircaMan HJCD: Persze. A választások szimplán személyi döntések, semmi garanciát nem jelentenek a jogállami működésre.

rasztaszív 2017.06.15. 15:20:50

@igaz_ember: tőlem tarthatod magad napóleonnak is,a tényeken nem változtat.keresztény az,aki a Tanítást fogadja el,nem egy vallást,vagy egy egyházat.akinek az utóbbiak fontosak,nem maga az emberség,az csak egy keresztes kullancs.

igaz_ember 2017.06.15. 15:50:42

@rasztaszív: Lényegtelen minek tart a vallasom szempontjából. Engem az érdekel majd amit az Atya gondol. Maga ebből a szempontból irreleváns a teveszmeivel a tegezodesevel együtt. Azt ír amit akar s úgy gondolkodik ahogy akar. Lehetek bármi hiába is itelkezik akárkiről ebben a kérdésben fabatkát sem ér a szava. Plusz nem vagyok katolikus így nincs gyónás sem a római pápa. Kivalasztas elmélet van mifelénk. Ennyi.

rasztaszív 2017.06.15. 17:25:02

@igaz_ember: ahogy az is lényegtelen,hogy te minek tartod magad.ha felül akarod írni a Tanítást,semmi jóra ne számíts.

igaz_ember 2017.06.15. 18:17:45

@rasztaszív: Mint mondtam nem maga dönti el ki mit kap és mit követ. Akkor az Atya helyett büntetni akar... no majd meglatjuk. :) A kevelyseg elég komoly tévedés... nem igazán vag össze a keresztény erkolccsel, de gyakorolja tovább. :)

rasztaszív 2017.06.15. 18:23:00

@igaz_ember: én nem magamról beszélek.szerinted kevély volt a Tanító?te jobban tudod?

igaz_ember 2017.06.15. 18:23:15

@rasztaszív: Maga tipikusan olyan, mint egy inkvizítor... maga akarja megmondani ki hogy éljen és ertelmeze a bibliat. Tud valamit a lelkiismerettrol? Nem fáj az magának néha amikor itelkezik másokról? Ha nem az nem sok jót jelent...

igaz_ember 2017.06.15. 18:24:35

@rasztaszív: Szerintem van egy egészséges hitem és az Atyatol kapott lelkiismeretem. Nem kell inkvizitort játszania, vagy jezsuitat.

igaz_ember 2017.06.15. 18:25:34

@rasztaszív: pont az a baja hogy soha sem magáról beszél...

rasztaszív 2017.06.15. 18:50:47

@igaz_ember: ne keverjük a szezont a fazonnal,nem a bibliáról beszéltem.a Tanítás része a bibliának,mert akik a Tanítást követték,nem fogadták volna el az új birodalmi kultuszt ez nélkül.de a biblia nagyobb része egy profi vallástechnikusok (lásd:manicheizmus) által kidolgozott kerettörténet,aminek éppen a Tanítás lényegének elfedése,élének kivétele,és egy új birodalmi kultusz megalapozása volt a célja.
a Tanítás az,ami a bibliában,és a kumrani tekercsekben egyforma.
keresztény pedig az,aki ezt követi.

igaz_ember 2017.06.15. 21:00:25

@rasztaszív: Mondja maga... a kumrani tekercseket meg hagyjuk...:) Ószövetség és Újszövetség együtt van, egységet alkot. Ez a konteó gyártás fárasztó...:) A lelkiismeretet meg azért adta az Atya, hogy arra hallgassunk, az sohasem téved, csak a többség elnyomja magában. A szentlélek közvetlenül beszél a lelkiismeretünkkel... nem kell ehhez kumrani tekercsek. Nem véletlen, hogy ha hibázunk akkor lelki és fizikai fájdalmuk is lesz. Belénk van kódolva a jó és a rossz is... szabad akarat... választani kell. A túlbonyolítás odáig vezet amit maga követ... de persze ehhez is joga van. Nem térítek senkit sem... ott van a lelkiismeret ezért kapta az Atyától mindenki. De joga van az ellen is cselekednie mindenkinek... nem kötelező... maximum a következmények lesznek fájdalmasak.

rasztaszív 2017.06.15. 21:55:19

@igaz_ember: szerintem meg ne hagyjuk.mivel időszámításunk előtt legalább száz évvel már le volt jegyezve,ezért a Tanítás nem keletkezhetett úgy,és akkor,amikorra a rómaiak sztorija datálja.ami pedig a bibliában ott van,a kumrani tekercsekben pedig nincs,azt hozzáírták.ez bizony ilyen egyszerű.ez logikai kérdés,nem lelkiismereti.

igaz_ember 2017.06.16. 06:41:53

@rasztaszív: De hagyjuk.... Amikor a logika felül a hit szekerere abból nem származik jó. Nem az számít ki tart kereszténynek vagy ki nem. Milyen csoport vagy ember... ez semmit sem ér. Elegendő ha én és a lelkiismeretem tudja. :)

rasztaszív 2017.06.16. 13:49:15

@igaz_ember: nem,ne hagyjuk.a logika legalább biztosan isteni eredetű.hívőként is jobban tennéd,ha komolyan vennéd.
süti beállítások módosítása