Orbán kisajátítja a gyerekeinket is

2013. november 06. 14:19 - Szelényi Zsuzsanna

Leamortizált tanárok és áramvonalasított gyerekek a közoktatási reform valódi célja

"Botrányos! Ezek meg mit képzelnek, számozzák a gyerekeket?” – tucat számra dőltek a kommentek a Facebook oldalamra, a legutóbbi poszt láthatóan kiverte a biztosítékot az olvasók között:

 

618. számú Határozat

X. Y. 4/c osztályos tanulót (szül év, anyja neve) szülői kérésre a 2013-14-es tanévben a tanórák után 16 óráig szervezett egyéb foglalkozások látogatása alól a következő időpontokban…felmentem.

Indoklás: A szülő (gondviselő) kérte nevezett kiskorú tanuló tanítási órák után – 16 óráig szervezett – foglalkozások alóli felmentését. Nevezett tanuló szülője (gondviselője) a kérelemben megjelölt napokon vállalja a gyermek felügyeletét. A szülő tudomásul vette a jogi tájékoztatást, mely a gyermek jövőbeli státuszát meghatározhatja. E határozat a Nemzeti Köznevelésről szóló 2011. évi CXC törvény 27. bekezdésén alapul. Jogorvoslat: jelen határozat ellen, a közléstől számított 15 napon belül (itt és itt)…fellebbezéssel élhet.”

 

Ebből a Határozatból jól kirajzolódik az orbán-hoffmanni világkép. Ez év szeptemberétől életbe lépett az orbáni iskolarendszer egyik sarokköve, az egész napos iskola.

 

Orbán kisajátítja a gyerekeinket is3.jpg

 

Valójában az egész napos iskola akár jó is lehetne. Jó pár országban kiválóan működik ilyen iskolamodell. Az egész napos iskola arról szól, hogy a nap egésze rendelkezésre áll, hogy a gyerekek a szaktárgyak mellett más érdekes tevékenységek során ismerjék meg a világot és a társas együttélés szabályait. Délután madarat lesnek, diákköztársaságot szerveznek, társasoznak, szaladgálnak… normális gyerekéletet élnek. Még azokkal is van idő foglalkozni, akiknek több odafigyelésre és törődésre van szüksége. Így volna értelme az egész napos iskolának. Így tényleg lehetne jobb iskolákat csinálni Magyarországon.

 

Hoffman Rózsa beleszól az életünkbe

 

De Hoffmann Rózsa nem erre gondolt. Ha erre gondolt volna, nem vett volna el a Fidesz kormány sok száz milliót az iskolák finanszírozásából. Nyilvánvaló, hogy a szellemes iskolai programok megvalósításának költségei vannak. Ha erre gondolt volna, akkor a pedagógusok új bérezésében azok kapták volna a legtöbbet, akik pluszmunkát vállalnak, akik képzik magukat, akik a gyerekekkel egyénileg foglalkoznak. De nem ez történt. A hoffmanni pedagógusbérek nem motiválnak semmiféle pedagógiai erőfeszítésre.

 

És nyilvánvaló, hogy az egész napos iskolákhoz semmi szükség nem lett volna az iskolarendszer államosítására. Elég lett volna ésszerűsíteni a kistelepüléseken az iskolaszervezést, bevezetni egy értelmes minőségellenőrzést és szakmai felügyeletet a tanárok részére, és azokat az iskolákat és tanárokat kellett volna jutalmazni, akik a nehezebb sorsú területeken vállalnak pedagógusi munkát. Az iskolai döntéseket a gyerekek közelében kellett volna hagyni, ott, ahol a velük foglalkozó felelős felnőttek: a tanárok, iskolavezetők és a szülők vannak.

 

Orbán kisajátítja a gyerekeinket is.jpgA Klébelsberg Intézet épp államosítja a gyerekeket

 

A gyerekek kisajátítása

 

Hoffmann és Orbán álságos célja az iskolarendszer központosításával nem a jó iskola megvalósításáról, hanem a gyerekek kisajátításáról szól. Azt ígéri, hogy az orbáni állam szigorú nevelője lesz az elkapatott magyar lurkóknak. Az egységesen szabályozott új nevelési tartalmakat az etikai vizsgálattal fenyegetett tanárok majd jól betolják a fejekbe és lelkekbe. A százával kinevezett új iskolaigazgatók majd keresztülverik a kötelező 6 éves beiskolázást, az egész napos iskolát és a kötelező testnevelést a leamortizált tanárokon, ellenszegülő szülőkön és megszeppent gyerekeken. Ha a fene fenét eszik is.

 

Csak azt nem tudom, mikor fogunk foglalkozni a gyerekekkel” – súgta nekem óvatosan egy tanár ismerősöm, miután elmesélte, hogy a napi órák megtartása, a füzetjavítás, a szakkör és a másnapi felkészülés után mindezt még adminisztrálniuk kell. Értelmetlen terhek, időpocsékolás. A központosítás nemcsak eltávolítja a döntéseket a gyerekektől, de súlyosan idő- és pénzigényes is. A lecsökkentett forrásokból Orbán állama most egy hatalmas, méregdrága új rendszert épít. A kevés pénz nem a gyerekekre, hanem egy országos irányító-ellenőrző hálózat kiépítésére megy el.

 

Orbán kisajátítja a gyerekeinket is2.jpg

 

Tanulni kell, mindig, egy életen át

 

Nem csoda, hogy az iskolákban felbolydult az élet. Nem csoda, hogy az iskolákból újra húznak el a legjobb tanárok. Ez ismerős. Magyarország már átment ezen a folyamaton. A helyzet ma rafináltabb, de a hatás ugyanolyan káros. Annál is inkább, mert az elmúlt évtizedekben átalakultak az iskolák feladatai. A XXI. század magas elvárásokat állít az iskolák elé. Olyan iskolákat kell csinálni, amelyek képesek a gyerekeket személyiségének megfelelően tanítani, képesek átadni a tanulás tanulásának bonyolult ismeretét és képesek minden gyerekből kihozni a legtöbbet. Minden, amit az orbáni iskolamodell üzen, ez ellen hat.

 

Nem hagyhatjuk ezt

 

Mi nem ilyen országot akarunk. Mi, szülők nem egyezhetünk bele, hogy az Orbán kormány kisajátítsa a gyerekeinket. Hogy államigazgatási határozati alanyoknak tekintse legdrágább kincseinket. Nem hagyhatjuk, hogy egy központi vízfej döntsön arról, kinek, mikor iskolaérett a gyereke. Nem adhatjuk fel, hogy beleszóljunk abba, hogy mi történik a gyerekeinkkel az iskolákban. A felülről vezérelt iskolában nem bízhatunk. Nem hagyhatjuk, hogy a csend, rend, fegyelem világa gyűrje maga alá az iskolákat és a gyerekeket.

 

Az iskolairányítást vissza kell adni az önkormányzatoknak és az iskoláknak, mert a gyerekekről ők tudnak a legtöbbet, és az irányítás ezen a szinten a leghatékonyabb.

Az állam feladata, hogy megértse a XXI. század elvárásait és ennek megfelelően állítsa össze, hogy milyen tudásra van szüksége a gyerekeknek. A hagyományos ismeretek mellett a gyerekek beszéljenek nyelveket, használják a számítógépet. A testedzés feltételeit az állam teremtse meg, ha kötelezővé teszi. Képezzen magas tudású, elkötelezett tanárokat. A legjobbakat, a legmotiváltabbakat ismerje el és díjazza. A tanárok bérének leszakadását pedig valóban fékezze meg. A nyugdíj utáni munkát becsülje meg. Hozzon létre mentoráláson alapuló szakmai támogatórendszert és értelmes szakfelügyeletet.

 

A magyar iskolarendszer juttasson minden gyereket egyforma esélyhez, hozza ki belőlük a legjobbat. Az állam nem mondhat le azokról, akiknek külön segítségre van szüksége. Mindenkinek szert kell tennie egy biztos alaptudásra ahhoz, hogy lehetősége legyen a továbblépésre. Járjanak minél többen egyetemre, mert aki többet tanul, az jobban boldogul. Az állam feladata, hogy ezt gondosan megszervezze.

A kormány legyen nyitott a világra. Vegyen részt az európai tudományos és iskolafejlesztési kezdeményezésekben, használja a felhalmozott tapasztalatokat és tudást. Csak így juthatunk előre. Csak így érhetjük el, hogy a magyar gyerekek szeressenek iskolába járni és sokat tanuljanak.

 

Orbán kisajátítja a gyerekeinket is4.jpg

 

 

86 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szelenyizsuzsanna.blog.hu/api/trackback/id/tr905618022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éva Sárkány 2013.11.07. 11:56:36

Kedves Szelényi Zsuzsanna!
Kiegészíteném fenti véleményét annyiban, hogy a gyermekek egész napos értelmes, kedvelhető foglalkoztatásának egyik helyszíne lehetne az iskolai könyvtár, amely jelenleg nem mindenhol rendelkezik megfelelő feltételekkel a tanulók délutáni tevékenységének megszervezéséhez. Az iskolai könyvtárak beszerzési kerete 0 Ft hosszú évek óta. Régi, szakadt, leharcolt könyvekkel,agyonterhelt könyvtárosokkal, korszerűtlen kézikönyvtárral, szakirodalommal és nagy kupac tankönyvvel....inkább tankönyvraktárak már. Tartalmas, érdekes foglalkozások, író-olvasók szervezése pénzbe kerülne, de az nincs. Könyvtárosként fáj a szívem látva a gyerekeket akik olvasnának, újságokat nézegetnének...nem minden szülő tudja megvenni ezeket gyermekének. Egyetértek, a feltételeket meg kell teremteni az iskolákban az egész napos iskolához.

Ginlia 2013.11.07. 12:00:52

"A szülő tudomásul vette a jogi tájékoztatást, mely a gyermek jövőbeli státuszát meghatározhatja."

Erről mit lehet tudni bővebben?

Herr Bruder Netzwerk 2013.11.07. 12:01:38

Mi a hivatkozott jogi tájékoztatás tartalma? írásos vagy szóbeli tájékoztatás?

Wagem 2013.11.07. 12:11:42

Téged meg leamortizált az a szellemi nihil amiben élsz.
A pofátokat azt tudjátok járatni rendesen.
Hiller Pityu kellene ide..ugye?
Szerencsétlen tahó.

Archenemy 2013.11.07. 12:12:30

A szar, hazug, hatásvadász címek a blogolás alapfeltételei közé tartoznak?

A cikk amúgy jó.

Lencsés István 2013.11.07. 12:17:31

" .... Orbán kisajátítja a gyerekeinket is .... "

ORBÁN senkit nem sajátít ki . A tanárok mindig is le voltak és le is lesznek amortizálva , de ebben a szülők is hibásak .

Fullánkos Algol 2013.11.07. 12:19:45

Az új világrendben agymosott droid katonákra lesz szükség nagy számban, megmondta már régen a nagy testvér, ebben meg csak akadály lenne ha a szülők még itt a kelleténél jobban beleüthetnék az orrukat a leszármazottaik nevelésébe.
Pl.:
mek.niif.hu/06800/06897/html/0410.htm
"A változtatások célja az lesz, hogy az olvasókban - elsősorban a fiatalokban - természetessé tegye az új világrend másfajta kultúrájának az elfogadását. A gyermekeknek és fiataloknak a korábbinál lényegesen több időt kell az iskolában eltölteniük, de a legtöbb iskolában semmit se fognak tanulni. Ha mégis elsajátítanak bizonyos ismereteket, az meg se fogja közelíteni azt a mennyiséget, amit korábban kellett tanulniuk a diákoknak. Természetesen lesznek jobb környékeken minőségi iskolák a gazdagabbaknak, és ezekben valóban tanulniuk kell a diákoknak. Sőt e jobb iskolákban még fel is kell gyorsítani a tanulási folyamatot és az átalakulást."
Orbán Viktor www.szuperinfo.hu/2013/10/orbanviktorfideszmpsz09010402.jpg (az előző életében Kun Béla upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/28/Kun_bela.jpg ) pedig a nagy testvér magyarországi helytartója, aki szeretné ezt is ugyanúgy az ellenzékre kenni mint a főkomcsiságát.

Tücsök1 2013.11.07. 12:22:41

@Wagem: Gondolom ezt a kifinomult stílust még a leventéknél verték beléd.Netán egyházi iskolába jártál,ahol az atyák így tanítottak véleményed kifejtésére? Nem,te nem is jártál iskolába,jobb esetben disznópásztorból lettél kommentelő.

colonel Tigh 2013.11.07. 12:31:38

"...mely a gyermek jövőbeli státuszát meghatározhatja."

@Ginlia: örülök, hogy te is kiszúrtad. Fogalmam sincs miben fog ez megnyilvánulni, de baromi ijesztően és fenyegetően hangzik.

Ginlia 2013.11.07. 12:33:40

@cylonflatus: Ráadásul azt állítják, hogy erről tájékoztatást is kaptunk. :(

colonel Tigh 2013.11.07. 12:42:22

@Wagem: Te, haver, figyelj, mennyit fizetnek neked? Hogy fizetnek, karakterenként, vagy darabszámra? Esetleg óradíjas? Dolgozol mellette? Bár amilyen gyorsan reagálsz a "libsi" sajtóra nem hiszem. Ja, ez a munkád, el is felejtettem.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.11.07. 12:59:54

Egy tanár ismerősöm már hónapokkal ezelőtt kimenekült Angliába a férjével együtt. Egy másik (angoltanár) mostanában küldözgeti szanaszét az önéletrajzát, hogy valahol személyi asszisztens (nem partjelző!) lehessen.
A (szintén angoltanár) feleségem még kitart, de neki könnyű, mert itt vagyok neki én, a "gazdag" mérnök férj, höhö! :-) (Tanév elején tényleg én vettem meg neki a munkájához szükséges fénymásoló papírt)
Egyébként katasztrófa az egész:

Pedagógus

Tanár ír a fatáblára
Krétával. Mindkettő ára
S vérnyomása is nő. Bére
Csökken csak az évvégére.

Osztályharcol s fáj a háta:
Nagy a gerinckopás ráta.
Ritkán pihenhet meg teste,
Dolgozatot javít este.

Éhbér mellett jövőt épít,
Néha mereng, miért épp itt.
S vonzza bár a Temze partja,
Túró Rudi itthon tartja.

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2011/04/pedagogus.html

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.11.07. 13:08:31

@Wagem: Gratulálok, illesz a NER csapatba.

Ajtony 2013.11.07. 13:35:28

@Frady Endre: azért ha megengeded, nem hullok térdre a meghatottságtól. Saját tapasztalat: valamikor a pedagógus hivatásként fogta fel a feladatát - kevesebb bérért, mint egy betanított munkás (70-80-as évek). A nyolcvanas évek közepétől a felvételi jelentkezési lapra negyediknek írták - többségében csajok - a tanító/tanárképző szakot. A kilencvenes években már ők tanítottak(?). Heti 20 óra, vagy furfangokkal 16-18 óra kötelező óraszám - mert a többi az otthoni munkára lett szánva. Talán 10% foglalkozott órán kívül a szakmájával. A felügyeleti rendszer megszüntetésével igazgató-függő lett a bérezés. Sokan kaptak keveset és óradíjas ügyeletet, helyettesítést, míg a libling-rendszer példátlan béreket jelentett egyeseknek - és nem a szakmai színvonal mentén. A felsőoktatásban a bolognai sose jelentett átjárhatóságot, azonos színvonalat. A 2002-es és a mostani béremelés kiemelte a hitelek miatt elszegényedő ország közszférájából a pedagógusokat. Persze 600-800 eurónyi bér mellett is lehet siránkozni, lehet mérnökökre mutogatni (akik hál'istennek ma már - aránylag - jól keresnek. Ezzel szemben lehet mutogatni az egészségügy mérhetetlenül alulfizetett dolgozóira, a tűzoltókra, rendőrökre - akiknek még rendszerváltás óta egyszer se volt hasonló bérrendezés, vagy életpálya modell bevezetés. A londoni példád meg azért szar, mert jelenleg egy betanított munkás is a sokszorosát kapja egy itteni egyetemet végzett ember bérének. A volt világrend közti különbséget meg nem mi, nem a - bármelyik - magyar kormány rendezte. Így jártunk. Ugyanúgy szabadítottak fel a szovjet uralom alól, mit a szovjetek a német megszállás alól. Persze árnyalja a dolgot a mindenkor gusztustalan kollaboráns elit - akik úgy akartak "versenybe" állítani - sőt, lelustázták a magyarokat - hogy a felkészültségünk, eszközeink kőkorszakinak számítottak. Hát arról írj verset, arról is, hogy került pár milliárd forintért (a beérkezett KES szinte kimutathatatlan volt) a teljes közszolgáltatás idegen kézbe. Írhatsz arról is, hogy a magyar kereskedelmi cégek hogyan kerültek a nómenklatúra kezébe, vagy segítségükkel "új tulajdonba" - és miért kaptak öt-tíz évnyi adókedvezményt az újak, holott nekünk nem hatalmas alubódés hyperekre, inkább termelő cégekre lett volna szükségünk - és nekik járt volna valójában a kedvezmény. Azt az E-2014-es teremburáját - pont azok pofáznak, akik miatt itt tart ez a szorgalmas és tehetséges nép, ahol főleg az idősekben sikerült kialakítani a sültgalambvárós, horngyulás medgyessys kimitígér választási gulyáspartit.

Ajtony 2013.11.07. 13:37:15

@Lencsés István: meg az, hogy "valami papírt" azért szerezzél má kisfiam

Lencsés István 2013.11.07. 13:40:00

@Ajtony: Mondatkezdés nagybetű . Ilyen nincs , hogy . : " .... má .... " .

Birkesz 2013.11.07. 13:56:24

@Lencsés István: "ORBÁN senkit nem sajátít ki . A tanárok mindig is le voltak és le is lesznek amortizálva , de ebben a szülők is hibásak . "
Személynévnél csak az első betű nagybetű. Vessző és pont előtt nincs szóköz.

Lencsés István 2013.11.07. 14:01:04

@Birkesz: Ha idézel , pontosan tedd , köszönöm szépen . :) A tisztelet miatt írom csupa nagybetűvel ORBÁN nevét . Vessző és pont előtt van szóköz .

tavaszihóvirág 2013.11.07. 14:11:42

Az egész napos iskolához HELY is kell.

Zsúfolt 35 fős teremben lenni 8-16-ig nagyon megterhelő idegileg.

KISLÉTSZÁMÚ CSOPORTOK, NAGY UDVAR, HELY, HELY, HELY.

Enélkül csak GYEREKMEGŐRZÉS, FELNŐTTNEK GYEREKNEK EGYARÁNT KÍNZÁS.

Birkesz 2013.11.07. 14:15:55

@Lencsés István: Schmitt Pál metódussal idéztelek (copy-paste) tehát pontosan tettem.
Vessző és pont előtt soha nincs szóköz. Javaslom, újra vedd elő a nyelvtankönyvedet.
Attól, hogy tisztelni akarod, még helytelen csupa nagybetűvel írni valaki nevét.

Abendsen 2013.11.07. 14:16:41

"A hoffmanni pedagógusbérek nem motiválnak semmiféle pedagógiai erőfeszítésre."

Rossz tanár az akinek ez jelenti a motivációt.

randomuser1 2013.11.07. 14:22:17

magánovcsi, magánsuli.
nem vagyunk a szockóba, h jó is legyen meg ingyér is :)

kvadrillio 2013.11.07. 14:26:27

igen ! így:
"Gazdaság
Szüleinél lakik a huszonévesek fele

Index

2013. október 28., hétfő 17:23 |
Címkék
fiatalok, munka, megélhetés

Jobban bíztak lehetőségeikben a 19 és 29 év közötti városi fiatalok a harmadik negyedévben, mint egy negyedévvel korábban, derült ki a K&H felméréséből. Az anyagi biztonságról és az önállósodási lehetőségekről alkotott képük viszont még mindig lehangoló.

„A 19-29 éves városi fiatalok kevesebb, mint fele költözött el szüleitől, saját lakással csak 19 százalékuk rendelkezik. Bár lakáskörülményeivel alig több mint egyharmaduk elégedett, lakásvásárlást csak 13 százalék tervez a következő három évben. További 24 százalék nyilatkozott úgy, hogy talán belevág az ingatlanvételbe" - mondta Bába Ágnes, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese.

A fiatalok inkább magukban hisznek, nagyon kis részük gondolja azt, hogy az állam mindent megtesz azért, hogy, segítse a fiatalokat az önálló élet megkezdésében (4 százalék). A munkanélkülieknek pedig csak 8 százaléka gondolja, hogy az állam minden tőle elvárhatót megtesz, hogy a munkanélküliek újra munkába állhassanak.

Az anyagi helyzetével mindössze a megkérdezettek 10 százaléka inkább vagy teljesen elégedett, előrelépésre ezen a téren 63 százalékuk vár az elkövetkező években. A háztartása jövedelmével kapcsolatban csökkenésre számít 16 százalék, 17 százalék legfeljebb az infláció mértékével megegyező növekedést, 31 százalék pedig ezt meghaladót vár. Ezen a téren a nyugat-magyarországi fiatalok voltak a leginkább bizakodóak, az infláció feletti jövedelememelkedést 38 százalékuk említette, szemben a keleti országrész 25 százalékos értékével."

Lencsés István 2013.11.07. 14:27:24

@Birkesz: Schmitt Pál jól idézett , te nem , azaz még hazudsz is , ráadásul fosva ami szánalmas . Vessző és pont előtt MINDIG van szóköz , ha ez nem jut el , akkor ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . Nyelvtanból 5 - ösre érettségiztem , tehát ennyit erről . :) ;) Nem helytelen , mert a tisztelet jele .

dr kíváncsivagyok 2013.11.07. 14:33:03

@cylonflatus:
""...mely a gyermek jövőbeli státuszát meghatározhatja."

@Ginlia: örülök, hogy te is kiszúrtad. Fogalmam sincs miben fog ez megnyilvánulni, de baromi ijesztően és fenyegetően hangzik. "

Ez a cél !

Lehet hogy nincs mögötte tartalom ,de félelmet kelt !
Orvbán egész politikája a félelemre épít !

dr kíváncsivagyok 2013.11.07. 14:37:51

@Lencsés István:
"ORBÁN senkit nem sajátít ki . A tanárok mindig is le voltak és le is lesznek amortizálva , de ebben a szülők is hibásak . "

...meg az ilyen kretének mint Te...

Birkesz 2013.11.07. 14:37:51

@Lencsés István: Nem fosok, teljesen normális, szilárd volt ma a székletem. Tehát te hazudsz.
Schmitt Pál ugyanúgy egy az egyben emelt át változtatás nélkül szövegeket, ahogyan én másoltam a te hozzászólásod. Csak ő nem rakta ki az idézőjeleket, amíg én igen. Vagyis én idéztem jól, nem a volt államfő, tehát megint te hazudsz.
A nyelvtan ötösöd senkit nem érdekel, de az, hogy büszkén emlegeted, jól mutatja, hogy ez volt az eddigi legjelentősebb eredmény, amit elértél az életben. Ez most éppen nem hazugság a részedről, egyszerűen csak szánalmas.

szaszo71(D) 2013.11.07. 14:41:03

@Lencsés István: Írásjelek előtt SOHA nincs szóköz. Én nem csak ötötsre érettségiztem, hanem a magyar szakot is elvégeztem. :))

Netuddki. 2013.11.07. 14:45:05

@Lencsés István: "A tisztelet miatt írom csupa nagybetűvel ORBÁN nevét ."

Hát téged se az eszedért szeretnek...

Birkesz 2013.11.07. 14:45:48

@szaszo71:
Lencsés István soha nem hazudik. Ez nem tudjuk, valós állítás-e.
Azonban Lencsés István szerint vessző és pont előtt van szóköz. Ez egyértelműen hamis állítás.
Következmény: Lencsés István hazudik.

Ó, bár minden szarrágóról ilyen egyszerűen le lehetne vezetni, hogy egy éjsötét hazug bunkó!

Fekete Mamba 2013.11.07. 14:48:06

Akik csinálják: MARHÁK. Akik tűrik: BIRKÁK.

Birkesz 2013.11.07. 14:48:21

Kedves Szelényi Zsuzsanna, ezennel bocsánatot kérek az offtopic hozzászólásokért.
Ezt a trollt azonban (Lencsés István) rövid úton le kellett ugatni, hogy lenyugodjanak a kedélyek.

Netuddki. 2013.11.07. 14:48:26

@szaszo71: Á, "ez" egy balfasz troll. A rosszabbik fajtából. Először csak simán trollkodott, most meg eljátssza a fizetett fidesztrollt. Ami vagy igaz, vagy nem. Szerintem csak simán ütődött.

szaszo71(D) 2013.11.07. 14:49:07

@Birkesz: Lehet, hogy csak azt hiszi, ha sokszor elmondja, igaz lesz.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.11.07. 14:56:55

@Ajtony: Hű, ezt jól kielemezted!
1., Az én feleségem azok közé a pedagógusok közé tartozik, akik otthon is sok időt töltenek a munkájukkal. Dolgozatot készít el, dolgozatot javít, készül a másnapi óráira.
2., Az Angliába menő ismerősöm oda is tanítani ment ki, mert amúgy szereti a munkáját. Egy érdekesség, amiről itthon nem szoktak beszélni: ott vannak segéd tanárok is, akik egy csomó melót levesznek a tanárok válláról - pl. fegyelmeznek, rendet tartanak az ebédlőben, bekészítik a segédeszközöket stb. Ilyesmi nálunk csak álom. Itt a tanár csináljon egyre többet és többet.
3., Ez a nagy "béremelés" humbug volt, mert a pedagógusok többsége (főleg az idősebbek, képzettebbek, többet vállalók) rosszabbul járt, kevesebbet keres.
4., Egy ilyen kicsi és nyersanyagokban nem túl bővelkedő ország egyetlen egy kiemelkedési esélye, ha a lehető legtöbb erőforrását az oktatásra fordítja. A legjobbakat igyekszik tanárrá kinevelni és megteremti a minél jobb oktatás feltételeit. Nálunk viszont a mindenkori elit csak a közvagyon lenyúlásában jeleskedik, az oktatást, az egészségügyet és a kultúrát pedig éhbéren tartják. Meg úgy en bloc (ánblokk) az egész magyar lakosságot is.
Ez van...
Magyarország jobban tejel. :)

Fekete Mamba 2013.11.07. 14:57:32

@Lencsés István: Jól csinálod, de mégse annyira jól. Elsőre be is dőltem, hogy te vagy az ügyeletes agyhalott fanatikus fidesztroll, majdnem rá is repültem a marhaságaidra, de sajnos túljátszottad. Kár, hogy most már minden pártnak vannak internet zsoldosai, elveszi az ember kedvét az egésztől.

2013.11.07. 14:58:35

No, még egy rettegészeti blog. Ezek szerint mégis jól fizetik...

Birkesz 2013.11.07. 15:12:34

@IKDFA: Mondd, úgy őszintén: mit vársz egy ellenzéki bloggertől? Hogy megsimogassa a kormány buksiját? Ha felgörgetsz a lap tetejére, nem süt a szemedbe a pártlogó? Nem tűnik fel, hogy most éppen nem egy blogger politizál, hanem egy politikus blogol?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.07. 15:14:57

@Lencsés István: ". Nyelvtanból 5 - ösre érettségiztem , "

Azonnal vissza kell vonni, érdemtelenségre hivatkozva. Ennyi butaság max kettesfölét érdemel. Én mindig is hármas voltam nyelvtanból, de hajlandó vagyok felylődni. :))

Manyecska 2013.11.07. 15:27:57

@atpijkamo: biztos Kuala Lumpurban lyárt suliba.

_most_ 2013.11.07. 15:28:24

a fidesz alaposan tönkre tette az magyar iskolarendszert, ami ügye eddig se volt a toppon, de legalább lesznek stadionok.

Manyecska 2013.11.07. 15:29:38

Mi kérelmeztünk a fiunk kivételét, balett-órákra stb. hivatkozva..

GonoszMostoha 2013.11.07. 15:45:29

A pedagógusok kezét megkötötték, a szakszervezetük széttépve, szájuk befogva.
Sztájkolniuk lehetetlen, mert rögtön a szülők lennének azok, akik nekik ugarnának, mondván: ne sztrájkoljon, menjen tanítani, mert nincs hová tennie a gyereket. Vagyis társadalmi támogatást sem kapnak/kapnának.
Tudom, nem kötelező ezt csinálni, de képzeljétek, vannak olyan elvetemültek, akik tanítani szeretnének, hivatásnak tekintik ezt, és még most, ilyen embertelen, méltatlan körülmények között is teszik a dolgukat. Ha hagyják őket.

Itt van ez a kedves kötelező testnevelésóra.
A nagyobbik gyerekemnél a korizás jött be heti 2 órában (egy alkalomma két tesijük van egymás után). Tavaly, amikor kezdték, még a koriért is fizettettek volna (17.000 FT/fő/10 alkalom + buszköltség 700 Ft/fő/alkalom=7.000 Ft + koribérlés 300 FT/alkalom=3.000 Ft vagy saját kori vagy kölcsönkori, ha tudsz szerezni). Nem fizettem, mondtam, ha akarják, hogy korizzon, fizessenek ki mindent. Csodák csodája, kifizették, szó nélkül.

Idén beetetés: megint lesz kori, máshol, mindent fizet az állami oktatási keretből a KLIK. mnagy öröm, gyerünk, jelentkezzünk.
Az oktatást fizették, a koribérlést és a buszt nem, a busz jelenleg 980 FT/fő/alkalom árnál jár, ha több hiányzó is van. Ez nagyjából 4.000 Ft/fő/hó, ha valakinek van még egy-két óvodás, iskolás, középiskolás gyereke, szerintem alsó hangon a havi 20.000 csak a suliztatásra megy el.

Sokan nem vagyunk olyan jól eleresztve ebben az országban, hogy ilyen áron járuljunk hozzá a mindennapi testnevelés sikeréhez. Mert ugye, bennünket, szülőket, a kutya nem kérdezett meg.
Az állam becsületére legyen írva, nem a focival kezdték. De lehet, hogy a méregdrága síeléssel fogják folytatni, illetve látom már, az úszásoktatás lesz a következő program. Hogy mit fognak csinálni vidéken, akiknek 50 km-es körzetében nincs egy valamirevaló medence, nem tudom, mindenesetre jön majd a nyári pedagógus-program: medenceásás és betonozás a suliudvaron, mert haladni kell a korral és az őrültek vízióival, barátaim.

GonoszMostoha 2013.11.07. 15:46:46

Elnézést kérek az elírásokért.

GonoszMostoha 2013.11.07. 15:53:26

Egyébként ha már egy ellenzéki politikus blogján járok:

Kedves Zsuzsanna!

HOL VAN az az ellenzék, amely példaértékű összefogással, együttesen lép fel az ország érdekében?
Amíg mindenki a sebeit nyalogatja, egymásra mutogat, elzárkózik, tehetetlenül bámul vagy éppen szó nélkül asszisztál bizonyos korményzati döntésekhez, addig nincs ellenzék, nem is lesz, csak egy kis cirkusz, ahogyan lenni szokott. Tudom, kenyér és cirkusz kell a népnek, de a kenyérnek már csak a száraz héja van, a cirkusz meg kezd unalmas lenni. Legalább a műsor címe változzon.

Ajtony 2013.11.07. 15:53:48

@Lencsés István: ha már nyelvészkedünk - vessző és pont előtt nincs szóköz :-)
ja, és nem kezdtem mondatot :-)

Ajtony 2013.11.07. 16:05:54

@Frady Endre: ha a cikkíró írása - és a véleményed - a kivételekre vonatkozik, akkor megkövetlek benneteket, ám sajnos általánosságokat látok mindkettőben. Persze a politikai hovatartozást én a hit kategóriába sorolom, ezért igen ritkán megyek bele a hasonló adok-kapok unaloműző történetekbe. Elemzésedet pedig azért elemeztem, mert tendenciózus a tartalma - azaz a valóságtól a politikai nézet miatt messze áll. Kedves feleségedet valóban megkövetem, mert ritka a szakmáját hivatásként gyakorló pedagógus - a leírásod szerint ő pedig az. Azt is természetesnek tartom, ha valaki a területhez kapcsolódva elfogult, magam is lehetnék, hiszen édesanyám szinte haláláig, feleségem pedig a pálya elhagyásáig tanított - itt érzékelhető az, ami a szakma és a hivatás különbözősége. Üdv!

Ajtony 2013.11.07. 16:13:50

@_most_: kíváncsi vagyok, akkor is felemelted-e a hangod, amikor Magyar Bálint és Kuncze családja einstandolta a tankönyvkiadókat, vagy amikor stadionok helyett vízágyúkat vásárolt a szocialista kormány - az idióta bolognai bevezetésekor elköltött százmilliárdokról már nem is szólok, mert a demagógiának is vannak ízléses határai. Ügyelj erre a hozzászólásaidnál! :-)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.11.07. 16:35:09

@Ajtony: Kösszy! :)
Igen, nehéz megtalálni az egyedi példák és az általánosítás arányait. Az igazság az, hogy én az általános és a középiskolákban többnyire lelkiismeretes pedagógusokkal találkoztam. Ja és idesorolom az általam ismert óvónőket is.
Az egyetemek már más tészta, ott többnyire nem kell pedagógiát tanulni ahhoz, hogy valaki oktasson és ez sokszor meg is látszik az előadások színvonalán.

Mária 2013.11.07. 17:04:29

@Ajtony:

"A nyolcvanas évek közepétől a felvételi jelentkezési lapra negyediknek írták - többségében csajok - a tanító/tanárképző szakot. "

Ez baromság.

A 80-as években nem olyan volt a felvételi rendszer, mint most. Egy helyre jelentkeztél, és ha nem voltál nagyon hülye, vagy nem volt "slágerszak", ahová csak egy "zsiguli áráért" lehetett bejutni, akkor fel is vettek.

Lencsés István 2013.11.08. 12:41:51

@dr kíváncsivagyok: Ha idézel , pontosan tedd , köszönöm szépen . :) A rólam kialakított véleményed nem érdekel , mert hazugság . A ténnyel tudsz mit kezdeni amit a mocskos pofádba toltam , vagy csak személyeskedsz ? ( Amúgy látszik mennyire hülye vagy , nem tudod hogy név nélkül nem lehet személyeskedni , te tömegszerencsétlenség . :D :D :D + :D )

@szaszo71: Írásjelek előtt MINDIG van szóköz . Akkor rosszul tanították neked a MAGYAR szakot .

@kovi1970: Ha idézel , pontosan tedd , köszönöm szépen . :) Pedig pont azért szeretnek , szóval ezt IS beszoptad . :) ;) :D :D :D + :D A ténnyel amit a mocskos pofádba toltam tudsz valamit kezdeni , vagy csak személyeskedni próbálsz ? :O ( Amúgy azt nem lehet név nélkül , de te ezt nem tudod mert hülye vagy . )

@Fekete Mamba: Jól csinálom , mert tényeket írok . Nem játszom . Én nem pénzért csinálom , csak azért kommentelek , hogy a hazugságot megcáfoljam .

@Birkesz: Fosol , azért nincs neved . Én SOHA nem hazudok . SCHMITT PÁL nem emelt át egy az egyben változtatás nélkül szövegeket , azaz ha még egyszer hazudsz , akkor ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . Pontos idézés , nem csak idézőjelből áll , ha nem tudnád .... Vagyis rosszul idéztél , azaz megint ( MINDIG ) hazudsz . Sok mindent elértem az életben , de neked ehhez közöd nuku .

@atpijkamo: Ha idézel , pontosan tedd , köszönöm szépen . :) Nem kell visszavonni , mert megérdemelt volt , még ha ezért te irigykedsz is . :) ;) :D A tény ha neked butaság , az se az én bajom .... :) ;) :D Az iróniád meg KURVA GYENGE ! ! ! + !

@Ajtony: Mondatkezdés továbbra is nagybetű , ha ez nem változik , akkor ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . Vessző és pont előtt van szóköz .

délioldal 2013.11.08. 12:58:04

Fő az önbizalom. Ha már más nincs.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.08. 13:01:11

@Lencsés István: "Az iróniád meg KURVA GYENGE"

Az azért lehet, mert NEM IRÓNIA volt.

Nemtom mér kell kijabálni.

délioldal 2013.11.08. 13:11:08

@atpijkamo: szerintem nyugodtan át is gondolhatod azt a kettesfölét... Áldom a jó szívedet.

Lencsés István 2013.11.08. 13:13:43

@atpijkamo: Ha nem tanulsz meg pontosan idézni , akkor ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . Ha nem irónia volt , az még rosszabb . :D :D :D + :D Ilyen nincs , hogy . : " .... Nemtom , mér , kijabálni .... " . Nem kiabálok ( azt neten nem lehet ) , csak kiemeltem dolgokat .

délioldal 2013.11.08. 13:24:01

@Lencsés István: Mivel látom, hogy másik blogon is ezt szajkózod, segítek kicsit okosabbá válni. Kettőtök közül ő idézett helyesen. Ha idézel, nem kell a szóköz és a négy pont az idézőjelek közé. Négy pontot egyébként sem használunk, csak hármat, de nem idézett szövegben. Ez csak a te rögeszméd. Vagy oda be kell helyettesíteni valamit? Vagy sorminta? Nem is értem. Néha sírva röhögök az ostobaságodon. Tudom, hogy alacsony az oktatás színvonala és az elvárt szint a szakképző (szakmunkásképző) suliban ahol a padokat koptattad, de nem hittem, hogy ennyire.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.08. 13:27:37

@délioldal: :))

Egyébkén ilyen hülye ember nincs. Ez vagy szándékosan trollkodik, vagy csak egy kibaszott robot.

délioldal 2013.11.08. 13:32:43

@atpijkamo: :))

Látod, hogy létezik. És az a baj, hogy komolyan is gondolja. Ha ezt Hoffman Rózsika látná!

Lencsés István 2013.11.08. 14:30:28

@délioldal: Nálad okosabb vagyok , ez nekem bőven elég . Én idéztem helyesen . Kötőszóval ( ha ) nem kezdünk mondatot . Idézésnél kell szóköz , és négy pont is . Ezek a tények . Nevess , nem érdekel , én is röhögök rajtad . :) ;) :D :D :D + :D A tény nem ostobaság . Én középiskolában végeztem el a szakmáimat meg az érettségimet .

délioldal 2013.11.08. 14:48:30

@Lencsés István: Akkor szaladj be és közöld az intézmény vezetőjével. Vagy mehetsz egyenesen Hoffmann Rózsához is. Tegyél panaszt a KLIK-nél. Mit képzelnek ezek, hogy így lealacsonyítják ezt a remek és magas színvonalú oktatási intézményt. Azonnal át kell írni a honlapon és minden dokumentumon középiskolára, mert Lencsés István azt hazudta.

Lencsés István 2013.11.08. 14:53:03

@délioldal: Nem teszek panaszt sehol , minek ? Az hogy ők máshogy hívják , nem érdekel , attól még a tény nem változik . :) ;) Én nem hazudok .

Clarice6 2013.11.08. 14:57:20

@Wagem: Annakidején, valamikor a kilencvenes évek elején hatalmas társadalmi egyeztetés egyezte meg az akkor új oktatási törvény előkészítését. Ez a rendszerváltás után mérföldkövet jelentett, hiszen a korábbi, államilag irányított oktatás helyett helyi szintre, az érintettek kezébe helyezte az őket érintő döntéseket. Akkoriban mindenki egyetértett abban, hogy az oktatási kérdésekről leginkább helyi szinten kell és érdemes dönteni, iskolaszékeket létrehozni, hogy az intézmények minél több oldal meghallgatásával dönthessenek az őket érintő kérdésekben, illetve önkormányzati fenntartásba venni az iskolákat, annak érdekében, hogy a helyi képviselők útján az embereknek közvetlen beleszólásuk legyen gyermekeik oktatásába, nevelésébe.
Annakidején én az akkor szerveződő diákönkormányzatok részéről részt vettem ebben a társadalmi vitában, egyeztetésben. Az egyik ilyen egyeztetésen volt szerencsém (?) egy teremben ülni Orbán Viktorral, aki akkoriban, ifjú liberális politikusként maga is bőszen hangoztatta a fenti elveket.
Ezen elveket a rendszerváltás óta még senkinek nem jutott eszébe vitatni, minden egyes kormányzat egyetértett abban, hogy az oktatás HELYI ügy, nem állami.

Az oktatás államosításával a rendszerváltás előtti időkbe tértünk vissza. A jelenlegi iskolarendszerben felismerni vélem a gyermekkoromban tapasztaltakat (szakfelügyeleti rendszer, államilag meghatározott tanterv és tankönyv, folyosón tartott testnevelésórák, és még sorolhatnám...) Mi akkor ebből menekülni akartunk, meg akartunk szabadulni az egész állami oktatástól. Ez együtt járt a rendszerváltással. Akkor még Orbán Viktor is így gondolta. Ez az oktatási rendszer kisebb-nagyobb döccenőkkel, de működött, megfelelt az európai normáknak, és persze, voltak benne még jócskán finomítandó területek, de legalább haladt valami felé. Most is halad... visszafelé. Vissza a nyolcvanas évekbe!

Lencsés István 2013.11.08. 15:03:07

@délioldal: Mondatkezdés nagybetű . Nem vagyok " .... pityuka .... " . Örülök hogy rájöttél , hogy ténnyel szemben nem tudsz érvelni , ugyanis azzal nem lehet . :) ;) :D :D :D + :D

délioldal 2013.11.08. 15:09:49

@Lencsés István: csak arra jöttem rá ismételten és sokadszorra, hogy túl buta és ostoba vagy ahhoz, hogy vitatkozzak veled. És ez tény. Így a nap végén már lusta vagyok leereszkedni a szintedre. Ne haragudj. Egyébként nélkülem is könnyen hülyét tudsz csinálni magadból, nem kell asszisztálnom hozzá.

Lencsés István 2013.11.08. 15:18:20

@délioldal: Mondatkezdés továbbra is nagybetű , ha ez nem változik , akkor ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . A rólam kialakított véleményed nem érdekel , mert hazugság . A ténnyel nem tudsz vitatkozni . Kötőszóval ( és ) nem kezdünk mondatot . Neked sohasem lesz tényed , mert fosva azaz anoniman írsz . Neked már nap vége van ? :D Szar neked . :D Én ereszkedem le a te szintedre de ez se zavarjon .... Én nem haragszom , jót szórakozom rajtad . :D :D :D + :D :) ;) Az a hülye aki mondja . Más anonim véleménye sem érdekel . Ahhoz képest folyton reagálsz rám , szóval még hazudsz IS , fosva ami ugye meg SZÁNALMAS és vicces persze . :) :D ;)

Clarice6 2013.11.08. 15:34:30

A helyi jelentőségű oktatásról... Én egy olyan településen élek, ahol az önkormányzat befektetésnek tekintette az oktatást, egyfajta szolgáltatásnak a lakosság felé, aminek magas színvonala közös érdek.
A pedagógusok bérezése (és a technikai dolgozóké is) ezen a településen az országos átlagnál magasabb volt, mivel különböző pótlékok és béren kívüli juttatások formájában az önkormányzat maximálisan igyekezett honorálni a magas színvonalú szakmai munkát. Az intézmények által igényelt plusz státuszokat biztosították, itt már akkor volt pedagógiai asszisztens, amikor még a törvény előkészítő szakaszban sem volt.
A diákok már akkor ingyen kapták a tankönyvet (nem felmenő rendszerben), amikor még nem tartós tankönyvben gondolkodtak.

Hogy mi most a helyzet? A településen dolgozó pedagógusok bére csökkent a béremeléssel. Az a faramuci helyzet állt elő, hogy jelenleg az iskolában dolgozó technikai dolgozók bére MAGASABB, mint a pedagógusoké. Mert a működtetést megtartotta az önkormányzat, de a pedagógusbérekbe nincs beleszólása, a technikai dolgozókét pedig nem szeretné lecsökkenteni.
Az iskola állami fenntartásba vételével a korábbi plusz státuszokat a KLIK megszüntette, mondván, majd ha a törvény előírja, adnak pedagógiai asszisztenst. Fél évre rúgják ki, majd visszaveszik szeptembertől... nonszensz.
Tartós tankönyv, bár van, semmire nem lehet használni, mert nem lehet beleírni. A szülők viszik a fénymásolópapírt (mert a KLIK nem ad), hogy a könyvben szereplő feladatokat meg lehessen oldani. Persze a könyv attól még amortizálódik, nem lehet használni jövőre... de azért gyártjuk a papírhalmokat, mert nem lehet bele írni!
A mindennapos testnevelésórák miatt a település összes intézményében van már tornaóra... még a művelődési házban is. Szerintem jövőre (a felmenő rendszer miatt) már a könyvtárat is ki fogják üríteni, hogy legyen hely. Mert ugye az állam csak előírta, de a feltételeket nem biztosította...
A kötelező erkölcstan/hittan olyan kavarodást okozott, hogy az osztályok egy része folyamatosan kóvályog, mert akik éppen nincsenek erkölcstanon/hittanon, azoknak ugye felügyeletet kell biztosítani, de hát ennyifelé szakadni egy pedagógus sem képes. Nyilván szervezési kérdés, de elég csak belegondolni, hogy ha egy osztályban van mondjuk erkölcstanra, meg két- háromféle hittanra járó gyerek, akkor az azt jelenti, hogy egyetlen tanórát 3-4 szakemberrel kell lefedni, sőt, mivel képtelenség azonos időben tartani, hát még pluszban biztosítani kell az éppen sehol nem lévő gyerekek felügyeletét is. Ez a jelenleg rendelkezésre álló kapacitásokkal lehetetlen! (Mert persze a pedasszisztensek létszámát az utolsó pillanatban drasztikusan lecsökkentették a tervezetthez képest.)

Néha olyan érzésem van, hogy a köznevelési törvény megalkotói életükben nem jártak még iskolában, nem láttak tanórát, nem láttak még gyereket. Az élettől teljesen elrugaszkodott ötletek szerepelnek a törvényben. Azt pl. biztosan tudom, hogy a szakmai viták során elhangzó érveket, írásos szakértői véleményeket a döntéshozók egyáltalán nem vették figyelembe. Holott a szakértők már előre szóltak, hogy gond lesz, nem fog működni, amit kitaláltak. Ezek a pontok változtatás nélkül kerültek a törvénybe, az oktatási szakértők tiltakozása ellenére.
Ráadásul minden átmenet nélkül, a korábbi rendszert teljesen szétrombolva kell újat építeni, nem hagyva lehetőséget a csiszolásra, kiforrásra (ld. pedagógiai szakszolgálatok, ha valaki egy kicsit is képben van, tudja, mire utalok).
A jelen rendszer úgy akar "egyenlősíteni", hogy szankcionálja a korábbi jó teljesítményt, pl. a pedagógusok megszerzett végzettségeit, az oktatást támogató önkormányzatokat. Ettől az oktatás sehol nem lett jobb, viszont ahol eddig jó volt, ott most visszaesett a színvonal. Átgondolatlan, koncepciótlan, szakmaiságot nélkülöző a köznevelési törvény és a végrehajtása!

sorica123 (törölt) 2013.11.09. 15:33:01

@Wagem: hát te agybánya, onnan a faszból pottyantál be ide, hogy oszd a nemlétező eszedet? Véleményszabadság, remek dolog, csak épp győzze az ember a hangjukba szerelmes józanbolondokat kerülgetni... Szellemi nihil, az... Te fontoskodó bugajóska, tudod egyáltalán, mi az, vagy csak faszán hangzott, aztán idekopogtad? Olvasd el még egyszer a posztot, te írástudó csimpánz! És ne nyünnyögj a hangvétel miatt, amilyen az aggyonisten, olyan a fogaggyisten.
@Lencsés István: "nálad okosabb vagyok" - szerénynek meg már nem is kell lenni, minek dugdosni egy ilyen ragyogó intellekust:) (Vagy már agyon is vágtad a korábban eldörgött tételt, miszerint sose hazudsz:) Amúgy csak szólok, hogy sokkal frankóbban (de leglábbis egy fokkal tűrhetőbben) olvasható a szöveg, ha nem teszel az írásjelek elé és mögé _is_ szóközt.
@jóeznekem?: ez a szar, hogy így is van. Nincs olyan, hogy "ezt kel csinálni, és putty, vége lesz a baromságok özönének", mert leváltod a kormány, ott marad a nép a maga berögzött szarságaival. A következő kormány kever-kavar, korrigál, belháborúzik, mert ugyan miért fejezné be, ha most is folyamatosan az megy - az ellenzékbe szorult másik hibát vadászik, füttyög. ki-be rohangál a plenáris ülésről. Majd megint megválasztatja magát.

_and 2013.11.10. 17:13:54

Az írásjelek
239. Az írásjelek szerepe kettős. Részben a mondatok szerkezetét, tagolódását, részeik-részleteik egymáshoz kapcsolódását tükrözik, részben némiképpen a beszédnek betűkkel ki nem fejezhető sajátságaira, a hanglejtésre és a beszédbeli szünetekre utalnak.

Az írásjelek használatának szabályai általában a nyelvtani viszonyokhoz igazodnak. Ezeknek a keretein belül egyazon esetre sokszor több, egyaránt helyes megoldás kínálkozik. Ilyenkor azt az írásjelet kell választani, amelyikkel mondanivalónkat a lehető legteljesebben tudjuk érzékeltetni. Az írásjelek változatos és kifejező használata fontos eszköze az értelmileg és érzelmileg egyaránt árnyalt közlésmódnak, ezért csak szépíróktól fogadható el – egyes esetekben, tudatos eljárásként – az írásjelek részleges vagy teljes mellőzése.

Az írásgyakorlatban használt sok írásjel közül a legfontosabbak: a pont (vö. 240., 241., 242., 256., 264., 266., 267., 271., 278., 290., 293., 294., 295., 296., 297., 299.), a kérdőjel (vö. 240., 241., 242., 250., 256., 266.), a felkiáltójel (vö. 240., 241., 242., 250., 253., 256., 266.), a vessző (vö. 96., 100., 243., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 260., 261., 274.), a kettőspont (vö. 245., 248., 256., 268., 269.), a pontosvessző (vö. 244., 247.), a gondolatjel (vö. 246., 248., 250., 251., 252., 256., 258., 259.), a zárójel (vö. 248., 250., 251., 252., 271.), az idézőjel (vö. 256., 257., 272., 273.), a kötőjel (vö. 262., 265., 270., 275., 281., 296., 297., 299.), a nagykötőjel (vö. 263.). Az egyéb írásjelek közül a leggyakoribbakat egy összefoglaló pont tartalmazza (vö. 275.).

Az írás tagolásában fontos szerep jut a szóköznek is. Szóközt hagyunk a szavak, valamint az írásjellel lezárt mondatok és tagmondatok között, a zárójelek és az idézőjelek közé foglalt közlési egységek előtt és után, a gondolatjel előtt és után stb. Nincs viszont szóköz a pont, a kérdőjel, a felkiáltójel, a vessző, a kettőspont, a pontosvessző előtt, továbbá a kötőjel és a nagykötőjel két oldalán; a kezdő zárójel és idézőjel hozzátapad az utána következő, a berekesztő zárójel és idézőjel pedig az előtte álló szóhoz stb. (Hogy mikor kell szóközöket hagyni, annak részletkérdéseit gépírási szabványok és tipográfiai előírások tartalmazzák.)

_and 2013.11.10. 17:16:30

@Lencsés István: Remélem tudod értelmezni a következőket: "Nincs viszont szóköz a pont, a kérdőjel, a felkiáltójel, a vessző, a kettőspont, a pontosvessző előtt, továbbá a kötőjel és a nagykötőjel két oldalán; a kezdő zárójel és idézőjel hozzátapad az utána következő, a berekesztő zárójel és idézőjel pedig az előtte álló szóhoz stb. (Hogy mikor kell szóközöket hagyni, annak részletkérdéseit gépírási szabványok és tipográfiai előírások tartalmazzák.)"

Lencsés István 2013.11.11. 10:54:46

@sorica123: Ha idézel , pontosan tedd , köszönöm szépen . :) Mondatkezdés nagybetű . Szerény vagyok . Az írásjel elé , és mögé is KELL szóköz .

@_and: Nem jól idézel .

délioldal 2013.11.11. 12:15:51

@Lencsés István: Megtennéd, hogy mutatsz nekünk egy olyan oldalt, vagy beszkennelt könyvet, ahol le van írva, hogyan kell szerinted helyesen idézni? Biztosan létezik, mert te soha sem tévedsz és annyiszor szóltál már rá másokra ezért.

Lencsés István 2013.11.11. 13:52:40

@délioldal: Nem tudok mutatni , mert a link nem tény . 1 féle helyes idézés van . Én is szoktam tévedni , mivel ember vagyok , de akkor nem kommentelek . Azért szólok , mert nem szeretem ha valaki alapdolgot hibázik .

Manyecska 2013.11.11. 14:11:14

@Lencsés István: de nyugodtan szétoffolod más blogját. Gratulálok.

Lencsés István 2013.11.11. 15:45:59

@Rocco az erdei állat: Mondatkezdés nagybetű . A témával kapcsolatban tényt írtam , aztán jöttek a hibák mások részéről ami nem offolás , csak alap dolog elvárása .

délioldal 2013.11.11. 16:18:36

@Lencsés István: Nem mások részéről jöttek a hibák, hanem a te hibáidra világítottak rá mások, illetve a bugyuta hozzászólásodra reagáltak. Azóta offolsz és bizonygatod a nem létező tényeidet. Valóban létezik szabály az idézés módjára, az idézőjel használatára, de arra sem vettél fáradságot, hogy megtanuld. Ahogy idézel, az kimeríti a nagyon rossz fogalmát. A magyar helyesírás egyébként sem használ négy pontot sehol és szöveg idézésekor nem is kell a pont. A felesleges szóközökről nem is beszélve. De ezt már annyian elmondták... Jó lenne már befejezned az okoskodást és elmenni egy valódi suliba, valódi tanárok közé tanulni kicsit és nem ész nélkül ostobaságokat irkálni, másokat a butaságaiddal zaklatva. Neked nem tényeid vannak hanem komoly problémáid. Akarsz beszélni róla? Egyébként a helyesírásod alulról súrolja az általános iskolai szintet. A szókincsed és szellemi színvonalad pedig egy 8 évesét.

Elnézést az off miatt.

Lencsés István 2013.11.12. 09:54:54

@délioldal: Mások részéről jöttek hibák , én amikor kommentelek , nincs hibám , ha van , javítom . A tényeim létezőek , le van írva , olvass . Ahogy én idézek , az a helyes . A magyar helyesírás idézésnél 4 pontot tesz . A szóközeim pont kellenek oda , ahova teszem . A tény nem okoskodás , ha annak érzed , nem az én bajom . :) ;) :D A rövidítés szint alatti . Én iskolákba jártam nem suliba . Az élet nap mint folyamatos tanulás , tehát naponta tanulok . Amit írok az nem ostobaság , hanem tény . Mást ha zavar , ne reagáljon rám , ennyi . :) ;) Nincsen semmilyen problémám , az neked van , azért foglalkozol velem folyton , mert zavarja a mocskos pofádat az igazság . A helyesírásom hibátlan , érettségin IS 5 - ös voltam belőle , de ne zavarjon , szóval ha valami zavar , az csak az irigység . :) ;) :D Minek írjak újat ha ez sem jut el ? :O A szellemi színvonalról pedig a helyedben nem írogatnék hisz fosol , tehát ezek után a helyedben mélyen kussolnék ....

délioldal 2013.11.12. 12:05:05

@Lencsés István: Te vagy az egyik legbutább ember, akivel valaha is "találkoztam". Csak így tovább!

Lencsés István 2013.11.12. 12:40:48

@délioldal: A rólam kialakított véleményed nem érdekel , mert hazugság . A ténnyel amit a mocskos pofádba toltam tudsz mit kezdeni , vagy csak személyeskedni próbálsz ? :O ( Név nélkül azt nem lehet , csak úgy megsúgom te idióta . :D :D :D + :D )

délioldal 2013.11.12. 12:50:22

@Lencsés István: Na most már vegyél visszább a nagy arcodból, mert egyszer nagyon meg fogsz lepődni és akkor majd kiderül, milyen kemény gyerek vagy! Te selejt 60 kilós kis senkiházi!

Lencsés István 2013.11.12. 12:55:05

@délioldal: Nem nagy az arcom , csak te gondolod így . Nem vagyok gyerek , azaz hazudsz , ráadásul fosva , és ez szánalmas és vicces is egyben . :D :D :D + :D A rólam kialakított véleményed továbbra sem érdekel , mert hazugság , ha ez nem jut el , akkor ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . Nem 60 kg vagyok , hanem több azaz újabb hazugság . A kg meg amúgy sem jelent semmit .... Az meg hogy fenyegetőzöl , és verekedni akarsz , mert zavar a sok tény amit a mocskos pofádba tolok ( és ezért foglalkozol velem ) az megint téged minősít ....

délioldal 2013.11.12. 13:07:32

@Lencsés István: Ezt ki mondta neked? Beidegződés? Te voltál az osztályban bokszzsák? Nem is csodálkozom. Úgy látszik nem tanultál a saját butaságodból. Mennél inkább egy tanárhoz, aki korrepetál, ha már ilyen sötét tudatlan ostoba barom vagy! Te társadalom szégyene! Még egy ilyen öntelt agyatlan bunkó nincs, mint te. Fogalmad sincs semmiről soha, csak habzó szájjal másokat zaklatsz a buta dolgaiddal, amiket te tényeknek hiszel/nevezel. Egy vékony, ronda, igénytelen kis semmi vagy, aki idejár levezetni a komplexusait. Nincs sem stílusod, sem eszed. Elbánt a sors veled és itt kompenzálod? Menj már Pityuka! Miért lenne rád bárki is irigy? A 200 Ft-os tépőzáras sport papucsod miatt? Vagy az igénytelen fogsorod miatt? Vagy, hogy buta vagy? Ó ember! Nézz már tükörbe és gondolkodj el magadról végre!
süti beállítások módosítása